Интернет търсачките – същност и употреба
Интернет търсачките – същност и употреба
Начало » Интернет търсачките – същност и употреба
Интернет търсачките – същност и употреба
facebook    


Още по темата:
Интернет реклама | Google Adwords реклама | SEO оптимизация на сайт


Търсачките в Интернет позволяват да откривате нужната информация единствено чрез въвеждане на ключова дума или комбинация от ключови думи. Когато въведете дадена дума в полето за търсене на използваната от вас търсачка, вашият браузер има грижата да открие всички публикации, в които тази дума се среща, и именно затова тя се нарича ключова.



Следващата стъпка е да прегледате страниците с публикации, за да откриете точно това, което ви интересува. Ако резултатите не са задоволителни, опитайте с друга ключова дума или комбинация от думи или натиснете бутона “Разширено търсене” (Advanced Search) до полето за търсене, което ще ви даде възможност да конкретизирате информацията. При разширено търсене получавате по-точна информация от публикации със сходно съдържание.

Най-често използваните търсачки са Google и Yahoo, като Google определено се нарежда на челна позиция в класацията и то със значителна преднина.

Всяка търсачка има свой критерий за търсене – Google подрежда резултатите според съдържанието, но и според това колко посещаван е даден сайт. Неговото предимство е огромната база данни от индексирани сайтове, което гарантира наистина сериозни резултати от голям обем информация при търсене.

От друга страна Yahoo също разполага с голям набор от индексирани сайтове, но при търсене показва резултати от няколко търсачки едновременно – като AltaVista, AllTheWeb и Overture. Класацията продължава с търсачки като Ask Jeeves, MSN Search, Inktomi, LookSmart и др.

Индексирането на вашия сайт, във всяка една от търсачките е предимство и гаранция за посещаемост, но правилото тук е просто – колкото “по-голяма” е търсачката, толкова по-голям трафик генерира. Ако погледнете статистиката на сайта си, ще забележите, че Google е сред първите референти на вашия трафик, т.е. най-много хора са ви открили именно там.

Но, за да постигнете тези резултати и посещенията ви да се увеличават постепенно, зависи от това, как ще поддържате сайта си и колко текстове с ключови думи ще позволите на търсачката да предлага. Посещенията, водят до повече посещения.