Искате повече продажби- провокирайте чувството на спешност

На пръв поглед звучи лесно, но дали е така? Понякога се налага да мислим креативно, когато наближава срока на валидност на продукт/услуга и търсим начини да оптимизираме неговата реализация. Или пък сме се съсредоточили над оптимизацията на човешкия труд, заложен в производството. А понякога - защото искаме да проверим как една такава инициатива ще бъде приета от потребителите и до каква степен би се отразила на резултати в продажбите

Понякога такива инициативи са успешни, друг път не носят търсения ефект. Необходимите условия са:
а) потенциалният потребител да е осъзнал нуждата, но го дели една крачка от финалното решение и реализиране на покупка.
б) да се избере подходящия момент за старт на кампанита
в) да се даде разумен срок за отклик от страна на потребителя
г) предложението да носи стойност, подсилена с отстъпка или бонус
д) кратки и ясни условия, при които потребителят може да се възползва от промоционалната оферта

Най-често срещаните подходи за провокиране на чувството на спешност:

Таймер с време
Времето работи във Ваша полза, като "притиска" потребителя. Той вижда, че не му остава много време и трябва да побърза да се възползва от офертата

Брояч налични бройки
За предпочитане е обратен брояч, който освен спешност, че провокира спешност, създава усещането за недостатъчност. С всяка приспадната стойност потребителят осъзнава, че изпускат възможност, от която другите се възползват

Часови дизапазон
Започнете или завършете деня с ударна доза продажби, като лимитирате промоционалното предложение за конкретен часови диапазон. Важно е предварително да сте създали "шум" около събитието, за да могат потребителите да са в очакване на подходящия момент и активно да се включат

Оферта на деня
Същият подход е приложен тук, но не за часови диапазон, а за конкретен ден от седмицата. Особено подходящ за "слаби" от към продажби работни дни, начало или край на месеца

Усещане за пропуснати ползи
Залага на ясно посочени аргументи какво прави офертата по-различна от стандартните предложение и какво ще пропусне потребителят, ако не реализира сделка сега

Подходящи call-to -action послания
Изборът на подходящо послание трябва да се извърши прецизно. То трябва да кореспондира с действието, което искате да направи клиента, като например "позвънете сега", "резервирайте сега", "купете днес", "попълнете форма", "заявете участие", "споделете" и др

Преди да стартирате подобен тип кампания, уверете се:

  • че имате продукти/ услуги, които можете да поднесете за "гореща" продажба и да изпълните в срок
  • че Вашият екип готов да обслужи бързо и адекватно такъв тип динамични продажби
  • че потребителят може да изпълни действията, които изисквате от него да последва, за да се възползва от офертата