Нуждаете ли се от мобилно онлайн присъствие?

Обърнали ли сте внимание, че все по-често посещавани и предпочитани лично от Вас сайтове (магазини, банки, вестници, справочници, мобилни оператори, кина, лечебни заведения, автобусни превозвачи, хотели и др) са се постарали да предложат мобилна версия на сайт. Част от тях от рано са се вслушали в прогнозите за тенденцията на ръст в посещенията от мобилни устройства. Други са предприели тази крачка, като са оценили своето технологично състояние спрямо преки конкуренти или индустрията като цяло. Трети са взели решение въз основа на анализ на поведението на текущите потребители, като изводите са обосновани на стойности от статистиката и/ или лични препоръки от редовни клиенти.

Ако и Вие се нуждаете от реални данни, върху които да обосновете Вашето решение за стъпка напред и инвестиране в поредното дигитално решение, предлагаме Ви един семпъл подход как да направите примерна оценка на Вашия статус с помоща на статистика от Google Analytics. За целта е необходимо да потърсите отговор на следните въпроси:

1. Как можете да идентифицирате от кои устройства получавате трафик?

Влезте във фирмения профил в Google Analytics и кликнете на главна категория Audience, за да се визуализират подкатегориите. Изберете Mobile и опция Overview. От тук ще добиете представа през какви устройства са посетили потребителите Вашия сайт и какъв е делът на всяко едно от тях

стъпки: Audience > Mobile > Overview




2. Колко време се задържат на сайта и колко страници средно разглеждат?

Докато сте на същите данни, обърнете внимание на показателите Page/Session и Avg. Session Duration . Ако нямате мобилна версия, твърде вероятно е потребителят да се затрудни в разчитането на съдържанието (напр. заради по-дребен шрифт) или в навигирането из съдържанието (напр. малки или близки бутони, неудобни за клик, неподходящо структурирано меню за мобилен екран и др). Сигнал за изпитваното неудобство са малкото минути (време), прекарани на сайта и малък брой разлистени страници. Мобилните потребители са по-нетърпеливи и щом не е поднесено съдържанието в подходящия формат, те най-често напускат сайта.




3. Как мобилните потребители попадат на Вашия сайт?

Интересен показател за Вас може да бъде и начинът на постъпване (придобиване) на потребители и съотношението на
базовите канали Organic, Referral и Direct, разбито по устройства. Допълнителни канали ще се появят например, ако сте активни в социалните мрежи или провеждате кампании в Google Ads



4. Как се променя поведението на потребителите в рамките на 1 година?

За да проследите поведението на потребителите и за да придобиете представа за тенденциите, които се оформят, разгледайте и сравнете същите показатели за няколко произволни месеца от изминалата година (напр януари - април - юли- октомви - декември)

Важно: Имайте в предвид, че реклама в социалните мрежи, Google Ads, email маркетинг и други рекламни инициативи водят до значителни промени в показателите. За това изберете периоди с относително равни условия или пък вижте до какви промени в трафика водят онлайн рекламите (защото те са най-ясно проследими) и какви промени да направите по сайта, за да отговорите на очакванията на потребителите за по-добро потребителско преживяване на страниците на Вашия сайт в мобилна или настолна версия.