QR код check list

Ако до преди няколко години употребата на QR матричен код беше възпрепятствана от ограничения брой притежатели на смарт телефони, то днес нещата стоят съвсем по различен начин. Преди да предприемете стъпки, които включват употреба на QR код, отделете няколко минути и се запознайте с някои ограничения и недостатъци на QR кода. Така ще избегнете нелепи грешки, които могат да намалят ефективността на QR кода, както и да увеличат стойността на предвидения бюджет (напр. повторно печатане на брошури, което да заплатите още веднъж)

  • QR кодът трябва да съдържа линк, който води към конкретна информация/ инициатива. Ако поставите линк към начална страница, въпреки че концепцията ви обсъжда съвсем конкретна оферта или програма, рискувате да загубите част от по-нетърпеливата аудитория, която желае да попадне на място където ще получи допълнителна информация, а не тепърва да се рови из широкия обем от данни.

  • В случай, че вашата инициатива не може да се събере в един линк, поради различно естество и търсите алтернатива как да поставите всичко под един знаменател, на помощ идват т.нар landing pages .

  • Нещо много важно и така често пренебрегвано - щом генерирате QR код с даден линк и вече сте подготвили и раздали рекламните материали, то не трябва в никакъв случай да редактирате или променяте начина на изписване на URL-a, както и да го изтривате. Използвайте полето за бележка във вашия админ панел и маркирайте с кратък текст за какво сте използвали този линк, с цел да избегнете потребителите да попаднат сканирайки QR кода на несъществуваща страница.

  • Тествайте многократно качеството на QR кода и неговата четливост от страна на QR приложенията. За целта можете да потърсите съдействие от колеги и приятели, защото те имат различни от вашия телефон и съответно може да се провери какво е поведението на камерата на различните модели, как различните приложения разкодират и дали успешно се справят с QR кода. Обърнете внимание дали следните фактори затрудняват процеса - светлина, сянка и различни по структура повърхности, както и разстоянието за сканиране, както и колко време отнема отварянето на линка.

  • Поставената в QR кода информация се опитайте да ограничите като обем на данни (напр линк) или използвайте QR код генератори, които сте проверили, че успешно закодират информацията (напр. при генериране на код за визитка, обособени са полета за различните параметри - име, фирма, адрес, телефон, email и др)

  • Според това, къде ще приложите QR кода, подберете подходящ размер. Бъдете внимателни при оразмеряването на изображението да не нарушите четливостта на кода (тествайте периодично)

  • Подберете подходяща повърхност за разпечатване (напр. качество на хартия). Ако поставяте QR кода на опаковка и пластмасова обвивка, повърхността може да отразява светлината и да възпрепятства успешното разкодиране.

  • За да увеличите броя на посещения на сайта посредством QR код, Вашата рекламна инициатива може да се проведе на локация, която осигурява безплатен достъп до Wi Fi (напр. кафе, лоби бар към хотел и др)