Готови ли сте за Mobilegeddon?
Готови ли сте за Mobilegeddon?
Начало » Готови ли сте за Mobilegeddon?
Готови ли сте за Mobilegeddon?
Какво представлява Mobilegeddon?

Най-кратко, но същевременно достатъчно ясно определение можете да получите от Wikipedia: Mobilegeddon е термин, въведен от уеб дизайнери и уеб разработчици в отговор на подобренията на алгоритъма на Google от 21 април 2015. Промяната не се отразява при търсения инициирани през настолен компютър или лаптоп.

Защо Google показва различни резултати от търсене на потребители, които ползват мобилно устройство и настолен компютър?

Направете си следния експеримент - потърсете в Гугъл дадена ключова дума или комбинация, като използвате търсачката през настолен компютър и повторете същотото действие през мобилен телефон. Обърнете внимание на последователността при подредбата на резултатите от търсенето и веднага ще забележите, че на екрана на мобилния телефон известен приоритет са получили сайтовете, които разполагат с мобилна версия.

Чрез промяна в алгоритъма за търсене съобразно използвантото устройство, Гугъл умело улавя следните тенденции:
  • ръст в мобилния трафик като резултат от ръста на продажби на смарт телефони и таблети
  • промени в потребителския интерфейс
>> сайт, отворен през настолен компютър, предполага дизайн и навигация, подходщи за достигане с кликане на курсора на мишка, скрол, въвеждане на текст с клавиатура
>> сайт, отворен през мобилен телефон, залага на изчистен дизайн без разейващи елементи, скорост при зареждане, call to action бутон (най-често телефон за бързо избиране), елементи удобни за клик с пръст, прелистване с движение на пръста, удобна форма за попълване с най-важните 3-4 полета

Защо Ви е необходима мобилна версия на сайта?

Преди повече от година Гугъл ясно заяви своята позиция и грижа за мобилните потребители, като чрез поредица от промени и правила им осигурява търсената информация да бъде поднесена в желания формат.

Ето и някои ключови причини, които да Ви накарат да се замислите и да се заемете възможно най-скоро с изработката на мобилен сайт:

  • Трафик от мобилни устройства
Ако търсите силен аргумент, който да Ви убеди, че е време за мобилен сайт, използвайте статистиката на Google Analytics. Кликнете върху главен бутон Отчитане (Reporting) и изберете докладите, свързани с Аудитория (Audience). Подкатегория Мобилни устроства (Mobile) ще Ви даде представа от какъв тип устройства постъпва трафик към Вашия сайт (desktop:mobile:tablet). За да добиете представа в промяната на нагласата на потребителите, сравнете показателите за няколко месеца назад и ще останете изненадани колко драстичен е делът на мобилните потребители в настоящия момент.

оферта Мобилна версия за туристически сайт - БАЗОВ ПАКЕТ

  • Промяна в потребителските навици
Като преносимо устройство, мобилните телефони и таблети дават възможност дадена информация да бъде достъпна в движение и по всяко време.

  • Устройства с операционна система Android
Потребителите, които ползват мобилни устройства с Android, получават допълнително персонализирани резултати при търсене

  • Задържане на вниманието на потребителя
В много публикации често ще срещате твърдерние, че според статистиката всеки 6 от 10 потребители напускат даден сайт, ако той няма подходяща мобилна версия. В същност не ни е необходима тази статистика, след като можем и сами да проверим какво е усещането на потенциалния клиент като отворим фирмения сайт през телефон. Близки елементи, неудобни за клик (разстояние между бутони, падащо меню, меню на три нива), дребен шрифт, затруднена навигация, употреба на флаш - гарантирано отблъсквате мобилния потребител. Щом се погрижите да поднесете информацията в желания формат, на първо място ще усетите промяната в положителния ръст на броя разгледани страници и прекарано време на сайта.

  • PPC рекламни инициативи
Pay-per-click рекламните кампании са доказали своя ефект, щом се използват правилно. Но голяма част от рекламните послания също достигат до потребителя от мобилния формат на дадената плаформа (напр,Facebook - m.facebook.com и Google AdWords - мобилни сайтове- партньори в Display Network). В случая мобилна версия на фирмения сайт ще Ви помогне да оптимизирате рекламния бюджет и да постигнете по-добри резултати, като предоставите на потребителя ясно дефинирани call to action бутони

  • Email Маркетинг
Най-важната email поща ще намери място на екрана на мобилния телефон на потребителя. Направете Вашата email кампания по-успешна, като в съдържанието на Вашето послание поставите линкове, които препращат към мобилна версия на Вашия сайт.

  • Първа стъпка от Вашата мобилна стратегия
Можете да приемете мобилната версия на сайта като Вашата първа стъпка от реализирането на мобилна стратегия. Следващите стъпки могат да се изпълнят поетапно и включват изработка на мобилни приложения за Android, iOS и Windows

Как да оцелеете по време на Mobilegeddon?

Портфолио с реализирани до момента проекти Мобилна версия на сайт

Промените са на лице и методично се прилагат от Гугъл. Ако не вземете необходимите мерки, в близко бъдеще най-вероятно ще усетите спад в органичния трафик към сайта Ви, защотото част от потенциалните купувачи са се насочили към сайтовете на конкурентни фирми.

Обърнете внимание на следния любопитен факт - през август 2016 Google премахна етикета, с който маркираше резултатите при търсене от мобилно устройство и с който се отличаваха сайтовете, които отговарят на очакванията на мобилните потребители (т.нар mobile friendly search results). Това действие е провокирано от факта, че е достигнат дял от 85% от резултатите, които са mobile friendly и маркерът вече не е нужен за ориентир в избора на подходящ сайт.

Ако все още нямате мобилна версия на Вашия сайт, обърнете се към нашия екип за индивидуална оферта на тел: 0895 040 353 или заповядайте на среща в нашия офис (гр София 1000, ул Гладстон 32, офис 6А)