Елементи на мобилна версия на сайт
Лого
Позиционира се в хедъра на мобилния сайт. Присъствието на лого позволява бързо разпознаване на вашата фирма от страна на потребителя. При необходимост логото се преработва, опростява, променят се леко цветовете и размера, за да може да се адаптира към отреденото място в хедъра
Навикон
С този термин се назовава така познатата и характерна за мобилните сайтове икона, която се изобразява с три хоризонтални черти. Функцията на този бутон зависи от параметрите, които са му заложение при преработването на настолната версия на сайта в мобилна. Най-често се употребява за структуриране на навигационно меню (може да се преплъзва странично на екрана в посока от ляво на дясно или ако е по-синтезирано в няколко бутона - с падащо меню в горен десен ъгъл), към което се насочва потребителя при необходимост да разгледа съдържанието на сайта в детайл.
Текст
Използване на подходящ шрифт и размер на текста позволява лекота при прочит на заложената информация. Обемни по съдържание текстове могат да бъдат оформени на секции и визуализирани посредством разтягащи се полета, което придава допълнително удобство вместо постоянно приплъзване на екрана и зареждане на фрагменти.
Ако използвате линк-препратки, уверете се, че са изписани така, че да има достатъчно разстояние между тях (ако са няколко на брой). Така ще са удобни за клик с върха на пръста без да се рискува да се отвори съседен линк вместо желаната препратка.
Снимка/Видео
Употребата на подходящ формат на снимка или видео може да се окаже ключов подход, който да се отрази на бързината на зареждане на мобилния сайт, а от там да допринесе за чувството на удовлетвореност при сърфиране от страна на потребителя. Ако снимките са повече на брой, необходимо е да се подбере подходяща галерия, която да позволи лекота при разглеждането на съдържанието (напр. приплъзване на снимките с пръст в ляво или в дясно на екрана)
Важно: да се избягва употребата на флаш технологии, защото съдържанието няма да бъде въчзпроизведено
Карта
Употребата на картата е подходящ споосб за визуализиране на локализация. Картата трябва да е интерактивна, за да може чрез опцията за мащабиране да се даде опция на потребителя да се ориентира спрямо други познанти на него обекти.
Форма
Ключов моемнт е да преработите офрмите, които ползвате в настолната версия на сайта, така че да отговарят на нуждите на потребителя, който сърфира през мобилния си телефон. Обърнете внимание на следните характеристики:
> широко поле за въвеждане
> подходящо бозначени полета
> подредба на полетата в единична колона, като така се избягва претрупване и се създава удобство при попъването, както и се оформя последователност в елементите за въвеждане
> полетата и самата форма са позиционирани на фон без дизайн, за да се осигури необходимата четкивост и удобство при попълване
За повече информация относно нашите продукти и услуги - може да ни изпратите запитване или да се свържете с нас.
Call-to-action опции
Съвсем естествено основната цел на един добре оформен и структуриран сайт е да монетизира колкото се може по-голяма част от посещенията т.е да превърне посещението в реална продажба. Това може да бъде постигнато чре употребата на технологични решения, които да доведат до желаното поведение от страна на потребителя, а именно:
> създаване на профил на потребителя чрез регистрация
> данните се синтезират в търсачка-калкулатор, потребителят сам прави търсене според желаните параметри и пристъпва към запитване или резервация
>да се завърши процесът на закупуване на стока/ услуга чрез избор на метод за разплащане (онлайн пос терминал, наложен платеж, банков превод, в брой в офис на фирмата или други)
> възможност за вписване за получаване на информационен бюлетин
> опция за препращане на съдържанието като email
> поле за коментар, мнение, отзиви
> употреба на бутони на популярни социални мрежи
Важно: да не се прекалява с употребата на pop up прозорци, защото се посрещат негативно от потребителите. Ако все пак изберете да акцентирате чрез този способ, нека се случва епизодично и с конкретна цел
Футър/ Икони/ Линк препратки
Най-често срещаните елементи във футърите на мобилните сайтове са икони на добре познати социални мрежи, икона на скайп или телефоинна слушалка с цел бърза обратна връзка с крайния потребител и задължително опция (линк препратка) към пълната версия на основния сайт.
За повече информация относно нашите продукти и услуги - може да ни изпратите запитване или да се свържете с нас.
Позиционира се в хедъра на мобилния сайт. Присъствието на лого позволява бързо разпознаване на вашата фирма от страна на потребителя. При необходимост логото се преработва, опростява, променят се леко цветовете и размера, за да може да се адаптира към отреденото място в хедъра
Навикон
С този термин се назовава така познатата и характерна за мобилните сайтове икона, която се изобразява с три хоризонтални черти. Функцията на този бутон зависи от параметрите, които са му заложение при преработването на настолната версия на сайта в мобилна. Най-често се употребява за структуриране на навигационно меню (може да се преплъзва странично на екрана в посока от ляво на дясно или ако е по-синтезирано в няколко бутона - с падащо меню в горен десен ъгъл), към което се насочва потребителя при необходимост да разгледа съдържанието на сайта в детайл.
Текст
Използване на подходящ шрифт и размер на текста позволява лекота при прочит на заложената информация. Обемни по съдържание текстове могат да бъдат оформени на секции и визуализирани посредством разтягащи се полета, което придава допълнително удобство вместо постоянно приплъзване на екрана и зареждане на фрагменти.
Ако използвате линк-препратки, уверете се, че са изписани така, че да има достатъчно разстояние между тях (ако са няколко на брой). Така ще са удобни за клик с върха на пръста без да се рискува да се отвори съседен линк вместо желаната препратка.
Снимка/Видео
Употребата на подходящ формат на снимка или видео може да се окаже ключов подход, който да се отрази на бързината на зареждане на мобилния сайт, а от там да допринесе за чувството на удовлетвореност при сърфиране от страна на потребителя. Ако снимките са повече на брой, необходимо е да се подбере подходяща галерия, която да позволи лекота при разглеждането на съдържанието (напр. приплъзване на снимките с пръст в ляво или в дясно на екрана)
Важно: да се избягва употребата на флаш технологии, защото съдържанието няма да бъде въчзпроизведено
Карта
Употребата на картата е подходящ споосб за визуализиране на локализация. Картата трябва да е интерактивна, за да може чрез опцията за мащабиране да се даде опция на потребителя да се ориентира спрямо други познанти на него обекти.
Форма
Ключов моемнт е да преработите офрмите, които ползвате в настолната версия на сайта, така че да отговарят на нуждите на потребителя, който сърфира през мобилния си телефон. Обърнете внимание на следните характеристики:
> широко поле за въвеждане
> подходящо бозначени полета
> подредба на полетата в единична колона, като така се избягва претрупване и се създава удобство при попъването, както и се оформя последователност в елементите за въвеждане
> полетата и самата форма са позиционирани на фон без дизайн, за да се осигури необходимата четкивост и удобство при попълване
За повече информация относно нашите продукти и услуги - може да ни изпратите запитване или да се свържете с нас.
Call-to-action опции
Съвсем естествено основната цел на един добре оформен и структуриран сайт е да монетизира колкото се може по-голяма част от посещенията т.е да превърне посещението в реална продажба. Това може да бъде постигнато чре употребата на технологични решения, които да доведат до желаното поведение от страна на потребителя, а именно:
> създаване на профил на потребителя чрез регистрация
> данните се синтезират в търсачка-калкулатор, потребителят сам прави търсене според желаните параметри и пристъпва към запитване или резервация
>да се завърши процесът на закупуване на стока/ услуга чрез избор на метод за разплащане (онлайн пос терминал, наложен платеж, банков превод, в брой в офис на фирмата или други)
> възможност за вписване за получаване на информационен бюлетин
> опция за препращане на съдържанието като email
> поле за коментар, мнение, отзиви
> употреба на бутони на популярни социални мрежи
Важно: да не се прекалява с употребата на pop up прозорци, защото се посрещат негативно от потребителите. Ако все пак изберете да акцентирате чрез този способ, нека се случва епизодично и с конкретна цел
Футър/ Икони/ Линк препратки
Най-често срещаните елементи във футърите на мобилните сайтове са икони на добре познати социални мрежи, икона на скайп или телефоинна слушалка с цел бърза обратна връзка с крайния потребител и задължително опция (линк препратка) към пълната версия на основния сайт.
За повече информация относно нашите продукти и услуги - може да ни изпратите запитване или да се свържете с нас.