Facebook - земя под наем
Покрай популярността, която социалните мрежи добиха през последните години, много фирми ангажираха средства и ресурси в трупане на последователи, поддържане на фирмената фейсбук страница, платени рекламни инициативи за генериране на трафик към фирмения профил. Но има и такива потребители, които са дръзнали да се усъмнят и да погледнат другата страна на монетата. Те със сигурност са взели под внимание публикации, които съветват да не се гради фирмен бранд само и единствено във Facebook или използваната от тях метафора "Земя под наем"
В случая не е необходимо да заемате крайна позиция "за" или "против", а по-скоро да съпоставите предимствата и недостатъците на двата подхода. След което да подберете и инвестирате време и пари в разработването/поддържането на решения, които в бъдеще ще Ви се отплатят с устойчиво присъствие в мрежата и фирмена идентичност.
Собствен сайт vs Facebook страница
Предимства на собствен сайт
Недостатъци на Facebook страница
В случая не е необходимо да заемате крайна позиция "за" или "против", а по-скоро да съпоставите предимствата и недостатъците на двата подхода. След което да подберете и инвестирате време и пари в разработването/поддържането на решения, които в бъдеще ще Ви се отплатят с устойчиво присъствие в мрежата и фирмена идентичност.
Собствен сайт vs Facebook страница
Предимства на собствен сайт
- визуализира се на домейн, който е собственост на фирмата
- графичният дизайн на сайта е създаден в унисон с корпоративната визия на Вашия бизнес
- модулите и функционалностите са подбрани или изработени съобразно Вашата дейност и осигуряват по-добро и качествено онлайн облсужване на Вашите настоящи и потенциални клиенти
- с помоща на административен панел освен че периодично актуализирате съдържанието, можете да изведете и подчертаете важни за Вас към момента акценти, като ги визуализирате на начална страница, на топ позици към определена секция в сайта, на банер позиция и др.
- възможност за предприемане на инициативи, които са свързани с оптимизация за търсещи машини (SEO)
- периодично сайтът може да се променя и по Ваша преценка да се предприемат подобрения визуално и функционално
- чрез модул за регистрация на клиента можете да проследите неговите предпочитания, поведение при закупуване на продукт/ услуга, да осигурите периодичен контакт (по тел, email или push известия) и др
Недостатъци на Facebook страница
- подредба на компонентите по шаблон
- публикациите са под формата на стрийм (поток) от линкове, което прави съдържанието трудно за проследяване или за търсене на по-стари постове
- често се случва потребителите да потърсят дадена фирма в търсачката и ако тя няма собствен сайт или не е оптимизиран по подходящия начин, на преден план да излезе като резултат фирмения профил във facebook. Но какво правим, ако потребителят няма регистрация във facebook и това ограничи неговия достъп до facebook страницата?
- остава под въпрос кой притежава интелектуалните права над публикациите/ снимките
- потенциални изненади - промяна в правилата, промяна във визията
- ограничаване на аудиторията - необходимо е да заплатите, за да може Вашата публикация да се дистрибутира до повече потребители
- лимитиран достъп до статистика за последователите на дадена страница