
Как да създадете влог
Какво е влог?
Терминът подсказва сам за своя произход - комбинира 2 подхода на поднасяне на дигитално съдържание, а именно видео+блог = влог (video + blog = vlog)
Друго подходящо определение, което ще срещнете, е че влог може да бъде наречена поредица от видеоклипове, която документира живота или преживяванията на човек и се споделя с аудиторията онлайн.
В зависимост от съдържанието и сложността на темата, което презентаторите решат да разработят, един влог може да бъде с продължителност от 5 минути до един час. Но в по-голямата си част влоговете се определят от публиката като забавни, ангажиращо поднесени и широкоприети като начин на общуване и информиране.
Предимства на влог за бизнеса:
Недостатъци на влог за бизнеса:
Предимства на влог за потребителя:
Недостатъци на влог за потребителя:
Вместо заключение
Какво ще бъде вашето решение по отношение на това дали да развиете бизнес влог или не, внимателно преценете вашите възможности, защото тази дейност изисква планиране и дългосрочно посвещаване, анализиране и нагаждане спрямо ответната реакция на аудиторията. В случай, че камерата и микрофорна ви притесняват и не успявате да сте уверени и да поднасяте информацията ясно и отчетливо, помислете дали има по-лесен начин да предадете посланието си, който можете да осъществите с повече комфорт и да споделите ангажимента с колеги.
Допълнителна информация:
Необходимо ли е да поддържате бизнес видео канал - част I
Необходимо ли е да поддържате бизнес видео канал - част II
Терминът подсказва сам за своя произход - комбинира 2 подхода на поднасяне на дигитално съдържание, а именно видео+блог = влог (video + blog = vlog)
Друго подходящо определение, което ще срещнете, е че влог може да бъде наречена поредица от видеоклипове, която документира живота или преживяванията на човек и се споделя с аудиторията онлайн.
В зависимост от съдържанието и сложността на темата, което презентаторите решат да разработят, един влог може да бъде с продължителност от 5 минути до един час. Но в по-голямата си част влоговете се определят от публиката като забавни, ангажиращо поднесени и широкоприети като начин на общуване и информиране.
Предимства на влог за бизнеса:
- Приемлива инвестиция - може да се сведе до минимум от телефон с добра камера и подходяща програма за видео обработка.
- Подпомага усилията за обратна връзка с потребителя.
- Видео презентациите са предпочитан от потребителите формат на общуване с бизнеса.
- Видео презентациите са чудесен способ за промотиране на дейността/ услугите.
- Чрез поддържането на влог вие сте в крак с актуалните маркетингови тенденции и в унисон с очакванията на потребителите, особено ако таргет аудиторията ви включва по-младото поколение.
Недостатъци на влог за бизнеса:
- Едно последствие, над което нямате контрол, е че видео съдържанието за вашите продукти/ услуги индиректно ще промотира отрасъла, в който сте ангажирани и по-конкретно полза ще извлекат вашите конкуренти. Но това не трябва да ви спира.
- Аудиторията ще очаква от вас подобрения на качеството и съдържанието на видео презентациите, респективно ще трябва да инвестирате в техника, да потърсите помощ за съставяне и развиване на теми/ сценарии или професионални презентатори.
- Поддръжка на темпото на заснемане е преизвикателство, пред което неминуемо ще се изправите. Все по-трудно да задържиш вниманието на хората, когато гледат видеоклип, отколкото когато четат статия, което се явява тест за вашата креативност. Влоговете изискват постоянни усилия и висококачествено съдържание за изграждане на лоялна аудитория и постигане на поставените цели.
- Време - дали можете да заделите време за планиране, заснемане и монтиране на клипа, с последващи публиване и промотиране на същия.
- Неудобство от камера и микрофон - заснемането на видео е изпитане, което не всеки приема, защото от презентатора се очаква високо ниво на комфорт в присъствието пред камерата и споделянето на информация, поднесена убедително и с увереност.
- SEO - при опимизацията на сайт предпочитано е текстовото изражение на информация т.е блог/ статия.
Предимства на влог за потребителя:
- Голяма част от потребителите гледат видео съдържание преди да вземат финално решение за покупка (особено ако видео клипът представлява демонстрация на приложението на продукта/ услугата).
- Визуално общуване с бизнева и възможност да се надникне в работното ежедневие или да се изгледа презентация от експерт.
- Създава се принадленост към общност, която се интересува от нишови продукти.
- Влоговете са по-личен канал на общуване, тъй като предлагат на потребителите шанс да видят лицето на презентатора и да чуят гласа му.
- Видео клиповете с качествено съдържание предлагат по-ангажиращ и подробен начин бизнесът да сподели с аудиторията мисли и идеи. За разлика от други форми на съдържание, поддържането на влог позволява по-задълбочено изследване на темите и процес на разсъждения, което го прави изключително ефективна среда за общуване.
Недостатъци на влог за потребителя:
- Съдържанието и качеството на видео клипа са от съществено значение дали ще задържат вниманието на публиката да го изгледа докрай или да се абонира за канал.
- Ако се отегчат от презентацията, лесно се разсейват.
- Чувствителни са към съдържанието, презентатора, стил на поднасяне - всяка промяна или липса на такава може да ги отблъсне. Честота, разнообразие, развитие на темите ако липсва, аудиторията става пасивна.
Вместо заключение
Какво ще бъде вашето решение по отношение на това дали да развиете бизнес влог или не, внимателно преценете вашите възможности, защото тази дейност изисква планиране и дългосрочно посвещаване, анализиране и нагаждане спрямо ответната реакция на аудиторията. В случай, че камерата и микрофорна ви притесняват и не успявате да сте уверени и да поднасяте информацията ясно и отчетливо, помислете дали има по-лесен начин да предадете посланието си, който можете да осъществите с повече комфорт и да споделите ангажимента с колеги.
![]() |
Допълнителна информация:
Необходимо ли е да поддържате бизнес видео канал - част I
Необходимо ли е да поддържате бизнес видео канал - част II