Какво представлява Google Page Speed?

След като един сайт бъде създаден, бизнесът съсредоточава усилия за привличане на трафик - органичен или платен. Платеният трафик често е предпочитан, защото бързо вдига броят на посещенията, като рекламните платформи предлагат инструменти за допълнителни настройки (аудитория, локация, време и продължителност на показване и др) и при добро боравене с тях средната цена на клик е силно атрактивна и финансово приемлива.

От друга страна, ако изберете да поработите над органичният трафик, трябва да се въоръжите със знания, търпение и голяма доза постоянство. Звучи доста по-трудоемко и времеемко в сравнение с платения трафик, и в реалност е така. Но пък идва момент, в който вложените усилия се отплащат.

Много бизнеси са заделили ресурс за SEO оптимизацията, която може да бъде извършвана от хора от екипа или да бъде възложена на външен изпълнител. Който и подход да бъде избран е въпрос на приоритети и възможности. Но по-важно е, че процесът не е цикъл от повтарящи се действия, а трябва да се следят тенденции и препоръки, които Google очаква да бъдат изпълнени с дел подобряване на органичното класиране в списъка с резултати при търсене.

От една страна търсачката на Google технически се старае да изведе резултати, които максимално да се доближават до търсеното от клиента, а и същевременно бизнесите да предлагат подходящо или максимално близко до търсеното решение (информация/ продулт или услуга). Има случаи, в които бизнесът се класира успешно, но показателят трафик към сайта не се променя към по-високи стойности. И ако се опитате да потърсите причината, може би тя се крие в скоростта на зареждане на сайта, която рефлектира директно върху потребителското преживяване, което посетителите онлайн изпитват , докато разглеждат съдържанието на вашия сайт или пазаруват онлайн.

Как да измерите скоростта на вашия сайт?

За целта можете да използвате разработен инструмент за анализ на скоростта на сайта https://pagespeed.web.dev/ (допълнителна информация вижте https://developers.google.com/speed) Предимството за избор на този инструмент е, че не само ще бъде измерена скоростта на сайта за мобилна и настолна версия, но вие ще получите съвети и предложения за подобрения от страна на Google, които се основават на доказани добри практики за уеб ефективност и за двата типа устойства, които се ползват от потребителите.




Тук е момента да обърнете внимание на следната особеност - резулатите от анализа се явяват "моментна снимка" на параметрите, които демонстрира вашия сайт. респективно спрямо тях и спрямо актуалните тенденции, получавате препоръки за подобрение. Във ваши ръце остава решението да изпълните тези препоръки, което има за цел да повишите позицията на класиране на сайта в търсачките

Как се изчислява този резултат?

PageSpeed Insights е безплатен инструмент за измерване на производителността, предоставен от Google. Той анализира съдържанието на уеб страница за настолни и мобилни устройства. Резултатът обобщава няколко основни показатели, които измерват производителността.(допълнителна информация ТУК)

Ако не сте стартирали PageSpeed Insights на уебсайта си, тогава можете да го направите сега, като въведете URL на вашия сайт в полето ТУК и вижте как Google оценява и класира сайта ви.

Как да интерпретирате резултатите?



В случай че вашият PageSpeed Insights резултат е под 80, може би е време да помислите над предприемането на целенасочени стъпки за подобряване. Много сайтове са създадени преди години, не са променяни както технически, така и визуално и авигационно според еволщцията на потребителското поведение онлайн. А технологиите се развиват с динамично темпо, с тях паралелно и критериите на Google за индексация на сайт в Търсачката. Графичната визуализация на анализа на PageSpeed Insights е придружена със списък от възможности и детайлна диагноза, които подчертават проблеми, водещи до бавно зареждане на страниците.

Защо е важно да се погрижите за SEO на сайта и в частност подобряване показателите на Google Page Speed?

Ако желаете вашият сайт да генерира продажби и да достига до повече потребители онлайн, то знайте, че Google отдава голямо значение на скоростта на зареждане на сайта и страниците с негово съдържание, защото според Google това е ключов показател за определяне на качеството на сайта и измерване на потребителското изживяване.

Когато е оптимизирана, скоростта на страницата води до повече трафик от органични търсения и в крайна сметка до по-успешен уебсайт. Усилията от SEO оптимизация се възнаграждават с онлайн посетители, като има по-малък риск да напуснат сайта, заради бавно зареждане на целеви линк или вътрешна навигация из съдържанието.




Source: Google/SOASTA Research, 2017



За повече информация относно нашите продукти и услуги - може да ни изпратите запитване или да се свържете с нас.