Правилно ли употребяваме термините Remarketing и Retargeting
Правилно ли употребяваме термините Remarketing и Retargeting
Начало » Правилно ли употребяваме термините Remarketing и Retargeting
Правилно ли употребяваме термините Remarketing и Retargeting
Ако се замислим и бъдем честни спрямо себе си, най-вероятно отговорът е "не". Общото при двата термина е представката
Re- (ре-), която най-често се асоциира с повторни действия. Пречупим ли ги през призмата на бизнес практиката - действия, които се полагат, за да се ангажира повторно вниманието на потребителя (настоящ или потенциален клиент)

Какво включва Retargeting?
Необходимо условие, за да се изпълнят ретаргетинг рекламни инициативи, е преди това да бъде интегриран скрипт към сайта. Неговата функция е да инсталира "бисквитки" към браузърите на посетителите, докато разглеждат уеб страниците на фирмения сайт. Така се акумулира аудитория, към която може да бъде адресирано рекламно послание посредством партньорските дисплейни мрежи, поддържани от популярни реламни платформи.

Предимства на ретаргетинг
  • отличават с висок CTR, който най-често се обеснява с разпознаваемостта на даден бранд
  • подготвят клиента да пристъпи към потенциална сделка
  • информират за текуща промоция
  • ангажират вниманието към съдържанието (напр полезни статии в блог секция към фирмен сайт)
  • приканват за участие в игра или томбола
  • изграждат устойчиво дигитално присъствие на даден бранд

Недостатъци на ретаргетинг
  • най-четсто коментираният недостатък е , че са натрапчиви и досадни, заради интензитета и продължителността на показване

Какво включва Remarketing?
Този термин обединява всички инициативи, в основата на които стои изпращането на email, като например към клиент, който:
  • е закупил продукт/ услуга
  • е попълнил онлайн форма (регистрация, запитване, покупка и др.)
  • е проявил интерес, но не е пристъпил към сделка
  • е започнал процес на събиране на продукти във виртуалната кошница, но е напуснал сайта, преди да приключи покупката
  • присъства в списък за изпращане на бюлетин

Предимства на ремаркетинг
  • провокира или поддържа интерес на пазара към даден продукт/ услуга
  • информира за актуални подобрения и иновации, инициирани от фирмата
  • email форматът се характеризира с по-структурирана и подробно поднесена информация, балансирана пропорция между текст и снимки, придружени с няколко ликна, водещи към конкретни страници в сайта.
  • добре поддържаната база данни позволява изпращането на email-и с лично обръщение
  • селектирани кампании по интереси

Недостатъци на ремаркетинг
  • предизвикателството да се изгради добре подредена и актуална база данни за контакт с клиента
  • email кампаниите могат да се приемат като натрапчив спам, ако не се създаде добре премерен ритъм на дистрибуция
  • може да се пропусне правилния момент за връзка клиентта по причини, неподлежащи на контрол (напр. потребителят рядко проверява електорнната поща, съобщението автоматично попада в спам папка, променен мейл за връзка и др)

Вместо заключение
Често задавани въпроси са - кой от двата метода да бъде приложен, в кой да се вложат средства или усилия? Отговорът не предполага избор, а по-скоро комбинация. Защото и двата подхода са се доказали, че при правилна употреба, могат да допринесат значително за ръста на продажбите, както и за увеличаване на удовлетвореността на настоящи и потенциални клиенти.