
Мобилните решения набират популярност като най-успешни и ефективни платформи за комуникация с клиента. С нарастване броя на притежатели на мобилни телефони възможността да се достигне до потенциален клиент посредствамо мобилното му устройство нараства значително. Понякога в стремежа да бъдем в крак с новите технологии забравяме или пропускаме ползите на добре утвърдени и доказали се във времето практики.
Email кампания
Предимства на email кампания
- може да се изготви персонализиран бюлетин по групи/интереси
- презентацията се оформя в подходящ email темплейт, което позволява бързо разпознаване на Вашата търговска марка
- текстовото описание се допълва с атрактивни снимки и/или видео
- позволява да се поставят няколко акцента/ продукта в съобщението, като се оформят в отделни кратки абзаци
- поставянето на допълнителни линкове дава възможност на заинтересованите лица да получат допълнителна информация в детайл, като посетят фирмения сайт или дедикирана за целта промоционална страница
- при използване на професионална платформа, възможност за доклади и проследяване на поведението на читателя
Вижте още 15 стъпки към успешна email кампания
Недостатъци на email кампания
- възможно е бюлетинът да попадне в спам папката
- получателят може с дни да не отваря виртуалната пощенска кутия
- ако сте много настоятелни в изпращането на мейли, може да принудите получателя да се отпише от тази услуга
Push нотификации
Предимства на push нотификации
- доставя се кратко съобщение до мобилното устройство на потребителя, което бива видяно на момента или в много кратък срок от получаването му
- висок процент на ангажираност на получателя
- не бива игнорирано от получателя, защото не попада в спам папка (разбира се, потребителят може да направи допълнителни настройки от мобилното устройство, които да засягат параметрите за получаване на push нотификации)
- позволява създаване на индивидуални съобщения/предложения
- може да се комбинира с локация на потенциалния клиент
- кратко и ясно съобщение, към което потребителя или ще прояви интерес, или ще пропусне да го последва
- процентът на отписали се потребители е много малък в сравнение с тези, които се отказват от електронен бюлетин
- употребата на професионална платформа позволява планиране на кампаниите с push нотификации, проследяване поведението на потрребителя и оценяване на реакцията спрямо различните послания
Вижте още Как да увеличите продажбите с push notifications
Недостатъци на push нотификации
Внимание трябва да се обърне на следните параметри, ако желаете потребителите да не блокират push нотификации от Вашата мобилна апликация и така да избегнете недостатъците, които се преписват на push нотификациите
- съобщение, което не съдържа в посланието си ясно дефинирани ползите за потребителя и съответно се проваля да привлече неговото внимание
- лошо планирани кампании във времето, като не се дава възможност за реакция от страна на потребителя (покупка, резервация, запитване и т.н)
- хаотичност в честота на изпращане на push нотификациите може да доведе като резултат да бъдете досадни
- пропускане на възможността за създаване на индивидуални предложения води до отрупване с обем от спам push нотификации и деинсталиране на мобилната апликация
В резюме
Употребата на двата подхода за комуникация с клиента не се изключват взаимно, а напротив - допълват се. Оценете внимателно предимствата и недостатъците на всеки един от тях. Подгответе кампаниите и ги насочете към желаната таргет група съобразно посланието и реакцията, която очаквате от тях. Следете резултатите от всяка инициатива и бъдете гъвкави и критични, така че следващият опит да бъде още по-успешен за Вас и Вашия бизнес.
Запознайте се в детайл с реализираните от нашия екип
проекти за изработка на мобилно приложение (mobile app) за Android и
проекти за изработка на мобилно приложение (mobile app) за iOS
Разгледайте нашите оферти за
Изработка на мобилна апликация за Android и
Изработка на мобилна апликация за iOs
За изработка на
Android / iOs приложение изпратете ни
запитване или се
свържете с нас