Стъпки към по-добър сайт
Стъпки към по-добър сайт
Начало » Стъпки към по-добър сайт
Стъпки към по-добър сайт
facebook    
Запознайте се през какви стъпки ще трябва да преминете в случай, че имате настоящ сайт, но изпитвате необходимостта от промяна. За да бъде промяната ползотворна, трябва да направите оценка на следните компоненти:

Онлайн присъствието отразява ли Вашите цели?

През годините най-вероятно фирмата е претърпяла развитие и промени, които обаче сте пропуснали да актуализирате в страниците на сайта. Понякога причината се дължи на статично съдържание и затруднено обновяване на текстове/ снимки. Случва се също да се предприемат действия за ъпгрейд и редизайн, но да останат на ниво работен проект, който след време сам по себе си има нужда от последваща промяна.

Всъщност отлагането на промените по сайта се отразяват на работата на Вашия екип, взаимодействието с крайни клиенти онлайн и развитието и поддържането на стабилна партньорска мрежа. Проучете по какъв начин и до каква степен е необходим редизайн на сайта, както и кои са критичния минимум от функционалности, които ще Ви направят не само адекватни като технологично присътвие, но и ще Ви изведат няколко стъпки пред конкуренцията.

вижте още




Стъпките, които следва да изпълни един онлайн посетител, отразяват ли същите цели?

Претрупани начални страници, които на моменти се зареждат бавно..Вътрешни страници, в които основния продукт "се губи" сред изобилието от алтернативи... Добре поднесена информация, подходяща галерия и до там! - липса на ясно обособен бутон за действие (call-to-action) или липса наразлични подходи за ангажиращо взаймодействие с онлайн потребителя...

Подходете с изключително внимание, когато дефинирате съдържанието на home page, вътрешна страница и различните видове call-to-action взаимодействия. Не копирайте решения от други сайтове, защото няма гаранция, че ше работят при вас. По-скоро бъдете готови след пускането на проекта в реален режим да мониторирате поведението на онлайн потребителите и да правите малки, но своевременни промени към създаването на по-добро потребителско преживяване.

вижте още



Структура на сайта

Добре обособена структура на сайт ще Ви позволи да разгърнете целия потенциал на Вашата дейност в онлайн пространството. Също така ще помогне на Google роботите, които индексират съдържанието, и при правилно приложени похвати, ще индексира сайта при релевантно търсене по ключови думи. Потребителите имат необходимост от съдържание, което е поднесено съобразно функционална йерархия, която ги навигира в търсене на желания детайл или резултат.

вижте още



Има ли компоненти, които могат да забавят зареждането на сайта?

Употребата на елементи, които се предоставят от други източници на съдържание, водят със себе си скритият риск от забавяне на скоростта на зареждане на дадена страница. За това преценете доколко са необходими и с каква честота да вграждате подобен тип информация (скриптове за лайв чат, скриптове на социални медии, вграждане на карта, видео, галерия 360 градуса, коментари и т.н)

Технически подобрения на админ панел

Функционалните подобрения при редизайн на един сайт са винаги съпроводени с технически такива, които да позволят тяхната употреба. Подобен тип ъпгрейди са силно препоръчителни и аложителни тогава, когато един сайт е отлагал промените повече от 3 години (скрокът е ориентировъчен и се определя от честотата на тенденциите в технологичен аспект и динамиката в промените на потребителското поведение онлайн)

вижте още Калкулатори за туристически услуги

Бърз и лесен начин за обратна връзка на клиента с вас

Отмина времето, когато сайтовете олицетворяваха електронна брошура/ каталог с продукти и услуги. Днес сайтът изпълнява роля на Ваш виртуален търговец. И за да може да се използва максимално неговия потенциял, трябва да бъде "въоръжен" с инструменти, които да му позволяват да изведе потенциалния онлайн клиент до сключване на сделка или постигане на желан резултат (запитване, записване, гласуване, подаване на оценка/ отзив и т.н)

вижте още



Съдържание - оценка на качество и количество

Ако сте малък екип, добра стратегия ще е да ангажирате колегите и всеки един от вас да допринесе към подготвянето и поддържането на актуално съдържание. Дори да имате възможност и нагласата да наемете професионален копирайтър, отново ще имате висока степен на аггажираност към планирането и изготвянето на уеб съдържание в унисон с фирмените цели.

вижте още



Доверие

Експертите съветват, че имате на разположение с едва 8 секунди да направите впечатление на потребителите и да се опитате да ги задържите на страниците на фирмения сайт. Част от ключовите компоненти за целта са тривиални - лого, дизайн в унисон с корпоративната идентичност на бизнеса, детайлно изготвена страница "За нас" , координати за конктакт - ядрес, телефон, email Към тях можем да добавим придобилите популярност "връзки" към профили в социални мрежи, изброяване на сертификати/ лицензи/ квалификации/ членство в асоциации или НПО, както и придобиващите все по-голяма тежест отзиви от настоящи клиенти.

вижте още Как да изградите и спечелите доверието на потенциални гости на хотела

Подобряване на дизайна

Всъщност, подобренията по визията на даден сайт и съдържанието не биха довели до желания резултат, ако се пропусне да се навигира онлайн потребителя към таргетираната конверсия. Стремете се да поддържате постоянен мониторинг на поведението на потребителите онлайн и да инициирате промени - от мащабни такива - преподредба на компоненти, "скъсяване" на броя кликове, предоставяне на избор за завършване на действие (напр форми на заплащане) и т.н, до малки на вид действия като промяна в call-to-action посланието

вижте още



Мобилна версия на сайт и мобилно приложение

Мобилната версия днес е не само препоръчителна, а необходима, за да можете да предложите на потребителите сайт в подходящия формат и функционалности за по-добра навигация при разглеждане съдържанието на сайта през мобилно устройство. Освен това мобилните версии на сайтове се толерират от Гугъл при подредбата на органични резултати при търсене от мобилно устройство. Както и на по-следващ етап ще сте една стъпка по-близо до идеята да пренесете комуникацията с клиентите на едно по-високо ниво чрез създаването на мобилно приложение и иницииране на push маркетинг кампании.

вижте още






Източник: Travel B2B Блог: Стъпки към по-добър сайт