12 причини защо не генерирате директни резервации от сайта на хотела
1. Нямате сайт
Голяма част от Вашите потенциални клиенти, независимо дали нови или настоящи, ще потърсят Ваши координати в Интернет или ще потърсят опции за настаняване във съответния регион. Ако нямате сайт, вероятността да получите запитване през агент или портал, с които си партнирате се увеличава. Но не е за подценяване сценарият, в който избират за престой Ваш конкурент, защото са попаднали на необходимата информация в съответния сайт
2. Имате сайт, който не сте обновявали с години
Вземането на решение от онлайн потребителите се базира на изчерпателна и актуална информация, подкрепена с атрактивни и актуални снимки. Ако сайтът Ви изглежда "неподдържан" или информацията е оскъдна и разхвърляна, няма как да провокирате вяра за достоверност в потребителя и да го насърчите да продължи по-нататък.
3. Нямате мобилна версия
Хотелиери споделят, че голям дял от last minute резервациите се случват от мобилни устройства. От практична гледна точка, докато са в движение, мобилният сайт се зарежда значително по-бързо, подходящ е за справка на съдържанието, комуникацията чрез обаждане е улеснена с присъствие на бутон за позвъняване.
4. Липса на желани от потребителите функционалности
Всяка индустрия има изградено и доказано поведение на потребителя, което еволюира паралелно с развитието на дигиталните технологии. Ако Вашият сайт не отговаря на очакваното потребителското преживяване и онлайн посетителят не може да завърши определени действия и да завърши процеса на резервация онлайн, както да получи инстантна информация за цени/ пакети, може да го пренасочи към друг сайт или друг формат за комуникация с Вас (обаждане, мейл и т.н)
Тук можем да добавим още един казус, който попада в същата графа - твърде сложени, детайлен или объркващ процес. С помоща на облужващия Ви IT екип работете над редуциране на стъпките, оптимизиране на визуализацията на различни компоненти/ функционалности в посока по-бързо и успешно завършване на процеса на резервация.
5. Не ви откриват в търсачката
За да бъдете открити по ключова дума трябва да помислите над опцията за създаване на качествено съдържание чрез детайлно описание на продукти/ услуги, структурирано в поддодящата йерархия в унисон с константна SEO оптимизация
6. Пасивни по отношение на генериране на трафик към сайта
Създаването на сайт е основата, около която се активират последващите дейности, свързани с дигитален маркетинг. Най-базовият микс, който трябва да се постараете да поддържате, независимо дали от Вашия екип или ще наемете подизпълнител, е:
7. Пакетни предложения/ Last minute оферти
Освен стандартните цени за настаняване, най-вероятно сте подготвили пакетни предложения, с които да стимулирате по-продължителен престой или да откликнете на търсене по време на официални празнични дни. Както и Last minute оферти, с които да оптимизирате заетостта на управлявания от Вас обект. Освен под формата на печатни брошури, публикации в социалните мрежи или като част от електронен информационен бюлетин, не пропускайте да ги качите и актуализирате на официалната интернет страница - сайтът на хотела.
8. Програма Лоялен клиент/ Промо код
Ако все още нямате организирана подобна инициатива, време е да помислите над тази възможност, която от една страна възнаграждава и задържа настоящите клиенти, а от друга - привлича и насърчава нови потребители да посетят Вашия хотел
9. Затруднено проследяване на наличност/ забавен отговор/ скрити разходи
Екипът, който обслужва директните резервации, трябва да бъде обучен да борави с всички необходими инструменти/ канали за дистрибуция на наличните места за настаняване. В наши дни потребителите очакват бърза реакция, по възможност персонализирано предложение, ясно дефиниран продукт/ услуга без скрити разходи.
10. Pop up банери
Употребата на поп ъп банери често се приема като досадно действие, което възпрепятства потребителя да довърши започнатото действие - целта на неговото посещение в сайта. Намерете баланса по отношение на честота на показване и какъв обем от екрана ще покрива, за да получи желаната видимост. А за да бъде полезен един поп ъп банер за крайния потребител, винаги се поставяйте на негово място и си задавайте въпроса "Каква стойност носи посланието и долко съответства на търсеното от клиента съдържание?"
11. Напускане на сайта преди да се завърши желаната транзакция
Причината може да се дължи на липса или твърде оскъдна информация относно детайли по доставяне на съответната услуга, възможностите за анулация или замяна. А такъв тип информация е изключително важна при вземането на решение от страна на един потребител, който за първи път закупува услуга от Вас.
12. Нямате публикувани на сайта отзиви
Ако все още нямате готовност да поддържате собствен поток от отзиви и коментари на Вашия сайт, можете да интегрирате такива от Ваш профил в международни онлайн портали, в които участвате.
Голяма част от Вашите потенциални клиенти, независимо дали нови или настоящи, ще потърсят Ваши координати в Интернет или ще потърсят опции за настаняване във съответния регион. Ако нямате сайт, вероятността да получите запитване през агент или портал, с които си партнирате се увеличава. Но не е за подценяване сценарият, в който избират за престой Ваш конкурент, защото са попаднали на необходимата информация в съответния сайт
2. Имате сайт, който не сте обновявали с години
Вземането на решение от онлайн потребителите се базира на изчерпателна и актуална информация, подкрепена с атрактивни и актуални снимки. Ако сайтът Ви изглежда "неподдържан" или информацията е оскъдна и разхвърляна, няма как да провокирате вяра за достоверност в потребителя и да го насърчите да продължи по-нататък.
3. Нямате мобилна версия
Хотелиери споделят, че голям дял от last minute резервациите се случват от мобилни устройства. От практична гледна точка, докато са в движение, мобилният сайт се зарежда значително по-бързо, подходящ е за справка на съдържанието, комуникацията чрез обаждане е улеснена с присъствие на бутон за позвъняване.
4. Липса на желани от потребителите функционалности
Всяка индустрия има изградено и доказано поведение на потребителя, което еволюира паралелно с развитието на дигиталните технологии. Ако Вашият сайт не отговаря на очакваното потребителското преживяване и онлайн посетителят не може да завърши определени действия и да завърши процеса на резервация онлайн, както да получи инстантна информация за цени/ пакети, може да го пренасочи към друг сайт или друг формат за комуникация с Вас (обаждане, мейл и т.н)
Тук можем да добавим още един казус, който попада в същата графа - твърде сложени, детайлен или объркващ процес. С помоща на облужващия Ви IT екип работете над редуциране на стъпките, оптимизиране на визуализацията на различни компоненти/ функционалности в посока по-бързо и успешно завършване на процеса на резервация.
5. Не ви откриват в търсачката
За да бъдете открити по ключова дума трябва да помислите над опцията за създаване на качествено съдържание чрез детайлно описание на продукти/ услуги, структурирано в поддодящата йерархия в унисон с константна SEO оптимизация
6. Пасивни по отношение на генериране на трафик към сайта
Създаването на сайт е основата, около която се активират последващите дейности, свързани с дигитален маркетинг. Най-базовият микс, който трябва да се постараете да поддържате, независимо дали от Вашия екип или ще наемете подизпълнител, е:
- участие в социални мрежи
- email маркетинг
7. Пакетни предложения/ Last minute оферти
Освен стандартните цени за настаняване, най-вероятно сте подготвили пакетни предложения, с които да стимулирате по-продължителен престой или да откликнете на търсене по време на официални празнични дни. Както и Last minute оферти, с които да оптимизирате заетостта на управлявания от Вас обект. Освен под формата на печатни брошури, публикации в социалните мрежи или като част от електронен информационен бюлетин, не пропускайте да ги качите и актуализирате на официалната интернет страница - сайтът на хотела.
8. Програма Лоялен клиент/ Промо код
Ако все още нямате организирана подобна инициатива, време е да помислите над тази възможност, която от една страна възнаграждава и задържа настоящите клиенти, а от друга - привлича и насърчава нови потребители да посетят Вашия хотел
9. Затруднено проследяване на наличност/ забавен отговор/ скрити разходи
Екипът, който обслужва директните резервации, трябва да бъде обучен да борави с всички необходими инструменти/ канали за дистрибуция на наличните места за настаняване. В наши дни потребителите очакват бърза реакция, по възможност персонализирано предложение, ясно дефиниран продукт/ услуга без скрити разходи.
10. Pop up банери
Употребата на поп ъп банери често се приема като досадно действие, което възпрепятства потребителя да довърши започнатото действие - целта на неговото посещение в сайта. Намерете баланса по отношение на честота на показване и какъв обем от екрана ще покрива, за да получи желаната видимост. А за да бъде полезен един поп ъп банер за крайния потребител, винаги се поставяйте на негово място и си задавайте въпроса "Каква стойност носи посланието и долко съответства на търсеното от клиента съдържание?"
11. Напускане на сайта преди да се завърши желаната транзакция
Причината може да се дължи на липса или твърде оскъдна информация относно детайли по доставяне на съответната услуга, възможностите за анулация или замяна. А такъв тип информация е изключително важна при вземането на решение от страна на един потребител, който за първи път закупува услуга от Вас.
12. Нямате публикувани на сайта отзиви
Ако все още нямате готовност да поддържате собствен поток от отзиви и коментари на Вашия сайт, можете да интегрирате такива от Ваш профил в международни онлайн портали, в които участвате.