Често срещани грешки при лендинг страниците
За да не пропуснем някой от елементите на целевата страница, ще вземем списъка от предходната тема Елементи на лендинг страница. Ще коментираме отделните точки, като вземем под внимание т.нар "правило на 5-те секунди", с което разполага една лендинг страница, за да грабне вниманието на потенциалния купувач.
1. Дизайн
Най-често срещаните грешки са: използват се много елементи, отрупва се съдържанието, поставя се тежък фон, подредба на акцентите няма логика
Решение: Използвайте бял фон, за да изпъкнат останалите елементи. Подберете цветовете в унисон с логото/ бранда на Вашата фирма, като успоредно ги съгласувате в унисон с продукта.
2.Лого
Понякога ангажирани около презентацията на продукта, възможно е да забравите да поставите лого на целевата страница. Рискувате не само потенциалните клиенти да не Ви разпознаят и асоциират с продукта, но и да проявят мнителност към достоверността на предложението.
Друга незабележима, но съществена грешка, е пропускът да се постави активен линк към логото, който отвежда потребителя към основния сайт на фирмата, в случай, че не Ви познава и пожелае да научи повече за Вас
3. Снимка
Едни от най-грубите пропуски са, ако липсва снимка към лендинг страницата или е избрана неподходяща такава.
Решение: Подбирайте снимки или изгответе такива с подходяща резолюция. Ако искате да заложите на сигурно решение, изберете снимка, която реално отговаря на Вашия продукт или такава, която излъчва ползвата от Вашата услуга.
Видео
Към тази категория ще добавим и употребата на видео. По принцип най-често срещаният съвет е да не включвате видео към целевата страница, с оглед по-горе споменатото "правило на 5-те секунди". Но ако все пак сте изкушени да присъства видео, подгответе кратка релевантна на темата презентация в рамките на 30 сек до 2 мин.
4. Описание на продукта/ услугата
Най-често срещаните грешки тук са дължината на текста и прекалено много нерелевантна за темата информация. Започнете ли да оформяте текста в параграфи, значи вече сте попрекалили.
Решение: Оптайте в рамките на един параграф да опишете всички предимства (на Вашата фирма, на продукта/ услугата). Използавайте формулата: заглавие, подзаглавие и текст. Част от предимствата извдете под формата на подточки, други подчертайте с потъмнен или оцветен фонт (букви). Не злоупотребявайте с употребата на различни шрифтове и големина на буквите.
5. Провокирайте чувство за неотложност
Но и в същото време не забравяйте да смените сроковете на валидност или периоди на активност на предлаганите специални условия, в случай че планирате целевата страница да бъде използвана дълготрайно, а не кампанийно.
Решение:Инвестирайте от самото начало допълнителни средства и превърнете страницата в електронна брошура с административен панел. Той ще Ви позволи свободно да променяте съдържанието на различните ключови елементи
6.Call to action опции
Случва се бутоните за действие да липсват, не са ясно обособение, не са оцветени в контрастни цветове. Често се прилагат само в края на целевата страница
Решение: Препоръчително е бутоните да се комбинират със съобщение, което отразява стойноста за клиента (Резервирайте сега с 30% отсъпка или Ранни записвания -30% до 31.01.16)
Друга грешка е предлагането на твърде много опции за завършване на сделката-
Решение: Изберете най-ефектината опция или ако една не работи, след време заменете с друга
Понякога Формата за контакт е прекалено подробна, полетата не са логично подредени или присъстват твърде много заължителни елементи.
Решение: Изисквайте минимума от данни, които са Ви необходими, за да осъществите обратна връзка с клиента. Също така не пропускайте да поставите и стандартни координато за контакт, тъй като е възможно потребителят да поиска да зададе някои въпроси, преди да премине към финализиране на сделката.
7. Бутони на социални мрежи
Ако пропуснете да поставите такива, пропускате и ползите от генериране на допълнителен трафик, който бите получили чрез споделяне на лендинг страницата в социалните мрежи.
8. Мобилна версия
Или в случая липсата на мобилна версия на целевата страница води до затруднение при разглеждане от страна на потенциалния купувач през мобилно устройство. И най-често разочарованият потребител напуска бързо страницата, без да прави усилие да прочете съдържанието.
1. Дизайн
Най-често срещаните грешки са: използват се много елементи, отрупва се съдържанието, поставя се тежък фон, подредба на акцентите няма логика
Решение: Използвайте бял фон, за да изпъкнат останалите елементи. Подберете цветовете в унисон с логото/ бранда на Вашата фирма, като успоредно ги съгласувате в унисон с продукта.
2.Лого
Понякога ангажирани около презентацията на продукта, възможно е да забравите да поставите лого на целевата страница. Рискувате не само потенциалните клиенти да не Ви разпознаят и асоциират с продукта, но и да проявят мнителност към достоверността на предложението.
Друга незабележима, но съществена грешка, е пропускът да се постави активен линк към логото, който отвежда потребителя към основния сайт на фирмата, в случай, че не Ви познава и пожелае да научи повече за Вас
3. Снимка
Едни от най-грубите пропуски са, ако липсва снимка към лендинг страницата или е избрана неподходяща такава.
Решение: Подбирайте снимки или изгответе такива с подходяща резолюция. Ако искате да заложите на сигурно решение, изберете снимка, която реално отговаря на Вашия продукт или такава, която излъчва ползвата от Вашата услуга.
Видео
Към тази категория ще добавим и употребата на видео. По принцип най-често срещаният съвет е да не включвате видео към целевата страница, с оглед по-горе споменатото "правило на 5-те секунди". Но ако все пак сте изкушени да присъства видео, подгответе кратка релевантна на темата презентация в рамките на 30 сек до 2 мин.
4. Описание на продукта/ услугата
Най-често срещаните грешки тук са дължината на текста и прекалено много нерелевантна за темата информация. Започнете ли да оформяте текста в параграфи, значи вече сте попрекалили.
Решение: Оптайте в рамките на един параграф да опишете всички предимства (на Вашата фирма, на продукта/ услугата). Използавайте формулата: заглавие, подзаглавие и текст. Част от предимствата извдете под формата на подточки, други подчертайте с потъмнен или оцветен фонт (букви). Не злоупотребявайте с употребата на различни шрифтове и големина на буквите.
5. Провокирайте чувство за неотложност
Но и в същото време не забравяйте да смените сроковете на валидност или периоди на активност на предлаганите специални условия, в случай че планирате целевата страница да бъде използвана дълготрайно, а не кампанийно.
Решение:Инвестирайте от самото начало допълнителни средства и превърнете страницата в електронна брошура с административен панел. Той ще Ви позволи свободно да променяте съдържанието на различните ключови елементи
6.Call to action опции
Случва се бутоните за действие да липсват, не са ясно обособение, не са оцветени в контрастни цветове. Често се прилагат само в края на целевата страница
Решение: Препоръчително е бутоните да се комбинират със съобщение, което отразява стойноста за клиента (Резервирайте сега с 30% отсъпка или Ранни записвания -30% до 31.01.16)
Друга грешка е предлагането на твърде много опции за завършване на сделката-
Решение: Изберете най-ефектината опция или ако една не работи, след време заменете с друга
Понякога Формата за контакт е прекалено подробна, полетата не са логично подредени или присъстват твърде много заължителни елементи.
Решение: Изисквайте минимума от данни, които са Ви необходими, за да осъществите обратна връзка с клиента. Също така не пропускайте да поставите и стандартни координато за контакт, тъй като е възможно потребителят да поиска да зададе някои въпроси, преди да премине към финализиране на сделката.
7. Бутони на социални мрежи
Ако пропуснете да поставите такива, пропускате и ползите от генериране на допълнителен трафик, който бите получили чрез споделяне на лендинг страницата в социалните мрежи.
8. Мобилна версия
Или в случая липсата на мобилна версия на целевата страница води до затруднение при разглеждане от страна на потенциалния купувач през мобилно устройство. И най-често разочарованият потребител напуска бързо страницата, без да прави усилие да прочете съдържанието.