Елементи на лендинг страница
Подготвили сме списък с елементи, които на пръв поглед са логични да присъстват. Но истинското предизвикателство се състои в това да се организират така, че да подчертаят максимално темата на целевата страница. Балансът между елементите е постигнат, когато фокусът на клиента е концентриран върху преставения продукт/ услуга.
Основните цели на лендинг страницата е да създаде интерес в потенциалния купувач, да подчертае ползите за него при евентуално придобиване на продукта/ услугата и финансовата изгода, в случай, че се комбинира със специална оферта. Целевата страница се прилага успешно в комбинация с реклмани кампании или email маркетинг . Или казано с няколко думи - основната идея при нейното създаване е да превърне потенциалния клиент в купувач.
1. Дизайн
Правилото е съвсем елементарно - дизайнът трябва да е максимално изчистен, за да може да изпъкнат останалите елементи на лендинг страницата. Цветове трябва да са подбрани така, че да подчертаят важните акценти (напр вид на оферта - Last Minute , да се подчертае дата или срок на валидносна предложението, бутон за дествие - резервация, запитване и т.н) Не претрупвайте или струпвайте всичко в рамките на един екран. Подредбата на елементите на целевата страница следват Вашата концепция на презентация на продукта/услугата според очакванията на трагетираната група.
Вижте още
Графичен дизайн: Значение на цветовете
2. Лого
Присъствието на лого е задължително. От една страна потенциалните клиенти ще могат да разпознаят Вашата търговска марка, от друга - логото придава достоверност на предложението.
Вижте още:
Често срещани грешки при лендинг страниците
3. Снимки
На пръв поглед елементарна задача, но проучванията показват, че изборът на снимка е ключов момент. Правилната снимка може да прикани потребителя да проучи с интерес останалата част от съдържанието или ако не разпознае търсения продукт или услуга, да напусне целевата страница. Можете като за начало да заложите на сигурно решение, като постваите снимка на продукта или тематична такава, която пресъздава услугата.
4. Описание на продукта/ услугата
Съдържанието на текста трябва да е максимално стегнато и прецизно. Примерна насока за съдържание могат да ви дадат следните въпроси:
5. Провокирайте чувство за неотложност
Този ефект можете да постигнете, като ясно подчертаете условията, при които клиентът ще се възползва изгодно от Вашето предложение. За целта използвайте
6.Call to action опции
Най-често използвани са онлайн форми за контакт и бутон за действие, като е желателно да вземете под внимание следните особености:
7. Бутони на социални мрежи
Най-често целевата страница се използва при платени интернет кампании. За това добавянето на бутони на социални мрежи ще увеличи аудиторията, до която ще достигне Вашата презентация. Споделянето е доброволен акт от страна на посетителя и Вашите продукти/ услуги стават достъпни за по-широк кръг от понециални клиенти.
8. Мобилна версия
Все по-голям дял от потребителите онлайн използват техните мобилни телефони, за да потърсят решение в мрежата, докато са в движение. За да бъде удобно за прочитане на екрана на телефона, целевата страница трябва да има изработена подходяща за целта мобилна версия.
Вижте още
Мобилна версия - предимства за онлайн потребителя
Основните цели на лендинг страницата е да създаде интерес в потенциалния купувач, да подчертае ползите за него при евентуално придобиване на продукта/ услугата и финансовата изгода, в случай, че се комбинира със специална оферта. Целевата страница се прилага успешно в комбинация с реклмани кампании или email маркетинг . Или казано с няколко думи - основната идея при нейното създаване е да превърне потенциалния клиент в купувач.
1. Дизайн
Правилото е съвсем елементарно - дизайнът трябва да е максимално изчистен, за да може да изпъкнат останалите елементи на лендинг страницата. Цветове трябва да са подбрани така, че да подчертаят важните акценти (напр вид на оферта - Last Minute , да се подчертае дата или срок на валидносна предложението, бутон за дествие - резервация, запитване и т.н) Не претрупвайте или струпвайте всичко в рамките на един екран. Подредбата на елементите на целевата страница следват Вашата концепция на презентация на продукта/услугата според очакванията на трагетираната група.
Вижте още
Графичен дизайн: Значение на цветовете
2. Лого
Присъствието на лого е задължително. От една страна потенциалните клиенти ще могат да разпознаят Вашата търговска марка, от друга - логото придава достоверност на предложението.
Вижте още:
Често срещани грешки при лендинг страниците
3. Снимки
На пръв поглед елементарна задача, но проучванията показват, че изборът на снимка е ключов момент. Правилната снимка може да прикани потребителя да проучи с интерес останалата част от съдържанието или ако не разпознае търсения продукт или услуга, да напусне целевата страница. Можете като за начало да заложите на сигурно решение, като постваите снимка на продукта или тематична такава, която пресъздава услугата.
4. Описание на продукта/ услугата
Съдържанието на текста трябва да е максимално стегнато и прецизно. Примерна насока за съдържание могат да ви дадат следните въпроси:
- какво ви прави по-добри от конкуренцията
- какво различава вашия продукт/ услуга от останалите на пазара
- избройте под формата на булети 3 до 5 причини защо продуктът/услугата имат стойност за потенциалния клиент
5. Провокирайте чувство за неотложност
Този ефект можете да постигнете, като ясно подчертаете условията, при които клиентът ще се възползва изгодно от Вашето предложение. За целта използвайте
- надписи като ПРОМО, Last Minute, НОВО, Последни места и др.
- обозначен период или краен срок на валидност
- условия на финализиране на сделката (напр. резервация онлайн или заплащане през vpos терминал)
- брояч - който онагледява отмерването на дни, часове или брой оставащи места
6.Call to action опции
Най-често използвани са онлайн форми за контакт и бутон за действие, като е желателно да вземете под внимание следните особености:
- форма за контакт - полетата трябва да са няколко на брой, като изискват от потребителя минимални данни, необходими за Вашия екип да успее да се свърже с клиента. Подчертайте ключовите данни с маркер "задължително за попълване поле"
- бутон за действие - използвайте вярното за Вашата кампания послание на бутона, като не пропускайте да подчертаете и условията за получаване на съответните стимули (РЕЗЕРВИРАЙ оналйн с -10%, РЕЗЕРВИРАЙ ранни записвания -30%, РЕЗЕРВИРАЙ последни места и т.н)
7. Бутони на социални мрежи
Най-често целевата страница се използва при платени интернет кампании. За това добавянето на бутони на социални мрежи ще увеличи аудиторията, до която ще достигне Вашата презентация. Споделянето е доброволен акт от страна на посетителя и Вашите продукти/ услуги стават достъпни за по-широк кръг от понециални клиенти.
8. Мобилна версия
Все по-голям дял от потребителите онлайн използват техните мобилни телефони, за да потърсят решение в мрежата, докато са в движение. За да бъде удобно за прочитане на екрана на телефона, целевата страница трябва да има изработена подходяща за целта мобилна версия.
Вижте още
Мобилна версия - предимства за онлайн потребителя