Push нотификации или email маркетинг кампания
Мобилните решения набират популярност като най-успешни и ефективни платформи за комуникация с клиента. С нарастване броя на притежатели на мобилни телефони възможността да се достигне до потенциален клиент посредствамо мобилното му устройство нараства значително. Понякога в стремежа да бъдем в крак с новите технологии забравяме или пропускаме ползите на добре утвърдени и доказали се във времето практики.
Email кампания
Предимства на email кампания
Вижте още 15 стъпки към успешна email кампания
Недостатъци на email кампания
Push нотификации
Предимства на push нотификации
Вижте още Как да увеличите продажбите с push notifications?
Недостатъци на push нотификации
Внимание трябва да се обърне на следните параметри, ако желаете потребителите да не блокират push нотификации от Вашата мобилна апликация и така да избегнете недостатъците, които се преписват на push нотификациите
В резюме
Употребата на двата подхода за комуникация с клиента не се изключват взаимно, а напротив - допълват се. Оценете внимателно предимствата и недостатъците на всеки един от тях. Подгответе кампаниите и ги насочете към желаната таргет група съобразно посланието и реакцията, която очаквате от тях. Следете резултатите от всяка инициатива и бъдете гъвкави и критични, така че следващият опит да бъде още по-успешен за Вас и Вашия бизнес.
Email кампания
Предимства на email кампания
- може да се изготви персонализиран бюлетин по групи/интереси
- презентацията се оформя в подходящ email темплейт, което позволява бързо разпознаване на Вашата търговска марка
- текстовото описание се допълва с атрактивни снимки и/или видео
- позволява да се поставят няколко акцента/ продукта в съобщението, като се оформят в отделни кратки абзаци
- поставянето на допълнителни линкове дава възможност на заинтересованите лица да получат допълнителна информация в детайл, като посетят фирмения сайт или дедикирана за целта промоционална страница
- при използване на професионална платформа, възможност за доклади и проследяване на поведението на читателя
Вижте още 15 стъпки към успешна email кампания
Недостатъци на email кампания
- възможно е бюлетинът да попадне в спам папката
- получателят може с дни да не отваря виртуалната пощенска кутия
- ако сте много настоятелни в изпращането на мейли, може да принудите получателя да се отпише от тази услуга
Push нотификации
Предимства на push нотификации
- доставя се кратко съобщение до мобилното устройство на потребителя, което бива видяно на момента или в много кратък срок от получаването му
- висок процент на ангажираност на получателя
- не бива игнорирано от получателя, защото не попада в спам папка (разбира се, потребителят може да направи допълнителни настройки от мобилното устройство, които да засягат параметрите за получаване на push нотификации)
- позволява създаване на индивидуални съобщения/предложения
- може да се комбинира с локация на потенциалния клиент
- кратко и ясно съобщение, към което потребителя или ще прояви интерес, или ще пропусне да го последва
- процентът на отписали се потребители е много малък в сравнение с тези, които се отказват от електронен бюлетин
- употребата на професионална платформа позволява планиране на кампаниите с push нотификации, проследяване поведението на потрребителя и оценяване на реакцията спрямо различните послания
Вижте още Как да увеличите продажбите с push notifications?
Недостатъци на push нотификации
Внимание трябва да се обърне на следните параметри, ако желаете потребителите да не блокират push нотификации от Вашата мобилна апликация и така да избегнете недостатъците, които се преписват на push нотификациите
- съобщение, което не съдържа в посланието си ясно дефинирани ползите за потребителя и съответно се проваля да привлече неговото внимание
- лошо планирани кампании във времето, като не се дава възможност за реакция от страна на потребителя (покупка, резервация, запитване и т.н)
- хаотичност в честота на изпращане на push нотификациите може да доведе като резултат да бъдете досадни
- пропускане на възможността за създаване на индивидуални предложения води до отрупване с обем от спам push нотификации и деинсталиране на мобилната апликация
В резюме
Употребата на двата подхода за комуникация с клиента не се изключват взаимно, а напротив - допълват се. Оценете внимателно предимствата и недостатъците на всеки един от тях. Подгответе кампаниите и ги насочете към желаната таргет група съобразно посланието и реакцията, която очаквате от тях. Следете резултатите от всяка инициатива и бъдете гъвкави и критични, така че следващият опит да бъде още по-успешен за Вас и Вашия бизнес.