Търсещи машини или роботите на Google

Търсещи машини или роботите на Google


Още по темата:
Как работи Google AdWords? | Защо Google AdWords?
Плати на клик | Google реклама


За да бъде посещаван един сайт, той трябва да се хареса не само на читателите си, но и на търсещите машини.

Всъщност не само Google използва търсещи машини, такива имат и всички останали търсачки – Yahoo, MSN Search, Ask и др.

Т.нар. “роботи” имат за задача да индексират сайтовете като откриват и проследяват наличните линкове. Но, за да може това да се случи, на Google му е необходима заявка, за да “изпрати” робот и карта на сайта (sitemap), за да посети всички страници. В случаите, в които получава единствено заявка е възможно да посети и регистрира само началната страница (homepage) без дори да разбере за съществуването на вътрешните. А, колкото повече информация открива търсещата машина, с толкова повече ключови думи, сайтът се позиционира в Google и на толкова по-предни страници.

Роботите представляват специален софтуер, който преглежда и “складира” откритата информация по различни критерии, за да може при търсене да дава максимално обективен отговор от повече възможни източници.

Така, когато някой търси с ключова дума “Франция”, например, търсещата машина му предоставя списък с цялата си налична “колекция” от сайтове, в чиито текстове присъства въпросната дума. Тъй като роботите работят непрестанно, информацията в търсачките се обновява и обогатява непрекъснато.

За да се хареса на търсачките, след като бъде открит, един сайт трябва да притежава качествено съдържание, което обновява непрекъснато, адекватни ключови думи, линкове към сайта. Платената реклама в Google също дава предимство.

Ако се чудите, дали сайтът ви е индексиран, просто копирайте или изпишете URL-а в търсачката, ако роботите вече са го открили, ще се появите на първа позиция в Google (или която и търсачка да използвате).