Добри практики в уеб дизайна
Добри практики в уеб дизайна
Начало » Добри практики в уеб дизайна
Добри практики в уеб дизайна
Тенденциите при уеб дизайна

Все по-внимателно се планира и проектира дизайна на сайта, защото не е само приятен за окото като визия, а да е съобразен с функционалностите на сайта. Компонентире трябва да са подредени така, че данавигират онлайн потребителя към желания резултат. Разположението на всеки елемент следва добрите практики в потребителски ориентирания дизайн и съществременно се съобразява с установените работни процеси на самата фирма. За да добави стойност и да допринася за конкурентноспособност на пазара, сайтът трябва да отразява технологичния прогрес на дадения отрасъл.

Начална страница се нарежда сред най-посещаваните страници, освен ако временно не е изместена от вътрешни такива, към които има активирана рекламна кампания (Google Ads, Facebook, банер реклама, ПР публикация в портал/ блог и т.н) или са цитирани в информационен бюлетин. Home page е първата страница, с която се среща онлайн потребителя и тя трябва да е изготвена така, че да запознае потенциалния клиент с търговската марка и очакваните продукти/ услуги, да постави началото на лесно навигиране в съдържанието и да изгради доверие в компетентността и познанията по предлаганата стока/

Вътрешни страници следват логична йерархия на поднасяне на информация, като стъпка по стъпка съпровождат потребителя към конвертиране - запитване, резервация, обаждане, абонамент и т.н

Добри практики в полза на бизнеса и крайния потребител:

  • поднасяне на съдържание по начин, който се съобразява с времето за усвояване

  • вертикална линейна навигация - съдържанието се разполага по протежението на права или почти права линия, като следва естествения ход на погледа на онлайн потребителя (поведението репликира взаимодействието с мобилно съдържание)

  • задържане на вниманието с малки интеракции - предлагане на ограничен/ силно релевантен избор, за да не се "разсейва" потребителя

  • употреба на бели пространства - допринася за добавяне на допълнителен акцент, както и да се отделят компонентите по начин, който не натоварва окото на потребителя

  • илюстрации за индивидуален проект - все повече се залага над разработването на индивидуални илюстрации за даден бизнес

  • персонализация на вградени готови решения, доколкото позволяват технологията, предоставена от доставчиците на услугата

  • mobile first - ако на един сайт му предстои редизайн или изработка на сайт, все по-често се започва един проект спрямо мобилните устройства, след което се рамкират компонентите на настолната версия

Обмислите, преди да приложите:

  • One page уеб сайт

  • Хамбургер меню на десктоп версия

  • Видео на заглавна страница

  • Мобилна версия огледално копие на десктоп версия


Вместо заключение

Дизайнът на един сайт не трябва да се приема като еднократно действие, а проект подлежащ на промени в бъдеще. Това се налага, защото както бизнесът се развива и променя във времето, така и потребителите променят своите навици при взаимодействие и общуване във виртуалното пространство.

Ако следвате общите правила, ще постигнете едно добро начало към оптимизация и утвърждаване на фирменото онлайн присъствие, което ще подложите на мониторинг и периодично ще правите малки, но навременни промени. Започнете с:

  • дизайн, който отговаря на корпоративната визия на Вашия бизнес
  • визия, съобразена с аудиторията
  • интуитивена навигация
  • мобилна версия подчитена на мобилно преживяване
  • баланс между визия и функционалности


Източник: Travel B2B Блог: Добри практики в уеб дизайна




Допълнителна информация: