
Ключови думи и органичен трафик
Ако планирате активно да се занимавате със SEO оптимизация, основата на която трябва да стъпите здраво, е подбора и употребата на правилните ключови думи. Част от вашата стратегия е да знаете думите, които вашите клиенти въвеждат в търсачката, за да ви намерят, съобразно коетоможете да настроите уебсайта си така, че да съответства на тези термини. Резултатът, към който се стремите, е повече посетители, а това обикновено води до повече бизнес.
Какво представляват ключовите думи?
Ключовите думи са оделни думи или фрази, които вашите клиенти могат да използват в търсачката на Google, за да намерят фирма/дейност/продукт/услуга като предлаганите от вашата компания.
Всяка дума може да бъде наречена "ключова дума", в момента в който вашите клиенти да я употребяват, за да намерят вашия продукт или услуга. Реалността е, че фирмите, продуктите и услугите са толкова разнообразни в интернет пространството, следователно всеки бизнес ще има различен набор от ключови думи за уебсайта. Предизвикателството пред вас е да намерите и опишете вашият списък.
Защо проучването на ключови думи е толкова важно?
Дефинирането на целите на SEO се отъждествява с определянето на комбинациите от ключова дума + страница от уебсайта. Вие избирате топ страниците, към които искате да насочите трафик и подбирате ключовите думи, за които искате да получите топ 5 позиция сред резултатите в Google.
Защо е необходимо да се съсредоточите усилията? Защото повечето хора не преглеждат по-надолу в резултатите от търсенето, а просто кликват върху един от първите няколко резултата, които изглеждат обещаващи. Така ако оптимизираната страница от сайта ви стигне до първите 5 позиции, някои от тези кликвания ще се насочат към уебсайта ви. След като докажете, че сте овладяли необходимите SEO похвати, можете да премините към следващите страници и да разширите обхвата на търсене.
Какво търсят вашите потенциални клиенти в Google?
Подготвихме за вас списък със стъпките, които трябва да следвате, когато събирате предложения за ключови думи, сортирате ги по категории и избирате най-обещаващите ключови думи, които да използвате при оптимизирането на уебсайта си. Особено е полезен ще е за тези от вас, които са начинаещи и търсите опорен шаблон, който да ви предложи утвърдени практики.
Важно: Резултатите от търсенето винаги са персонализирани, като Google показва различни резултати, ако сте влезли във вашия профил и/или използвате местоположението си, за да персонализирате резултатите от търсенето. За да получите неперсонализирани резултати, можете да използвате релевантни SEO инструменти или да включите режима инкогнито в браузъра си.
Вместо заключение
Списъкът с ключови думи и фрази, които се събрали, ще послужи за чудесен източник на вдъхновение какво съдържание да създадете и публикувате в сайта (примерно: описание на продукт/ услуга, статия в блог, видео клип към видео канал в YouTube и т.н). Необходимо е да използвате ключови думи в сайта, за да може Google да разпознае, че имате добро и релевантно съдържание за търсещите потребители.
Препоръка
Паралелно с оптимизацията на сайта погрижете се е за периодично оценяване и подобряване на техническите показатели по отношение на Google page speed, защото скоростта на сайта оказва влияние над потребителското преживяване.
Какво представляват ключовите думи?
Ключовите думи са оделни думи или фрази, които вашите клиенти могат да използват в търсачката на Google, за да намерят фирма/дейност/продукт/услуга като предлаганите от вашата компания.
Всяка дума може да бъде наречена "ключова дума", в момента в който вашите клиенти да я употребяват, за да намерят вашия продукт или услуга. Реалността е, че фирмите, продуктите и услугите са толкова разнообразни в интернет пространството, следователно всеки бизнес ще има различен набор от ключови думи за уебсайта. Предизвикателството пред вас е да намерите и опишете вашият списък.
Защо проучването на ключови думи е толкова важно?
Дефинирането на целите на SEO се отъждествява с определянето на комбинациите от ключова дума + страница от уебсайта. Вие избирате топ страниците, към които искате да насочите трафик и подбирате ключовите думи, за които искате да получите топ 5 позиция сред резултатите в Google.
Защо е необходимо да се съсредоточите усилията? Защото повечето хора не преглеждат по-надолу в резултатите от търсенето, а просто кликват върху един от първите няколко резултата, които изглеждат обещаващи. Така ако оптимизираната страница от сайта ви стигне до първите 5 позиции, някои от тези кликвания ще се насочат към уебсайта ви. След като докажете, че сте овладяли необходимите SEO похвати, можете да премините към следващите страници и да разширите обхвата на търсене.
Какво търсят вашите потенциални клиенти в Google?
Подготвихме за вас списък със стъпките, които трябва да следвате, когато събирате предложения за ключови думи, сортирате ги по категории и избирате най-обещаващите ключови думи, които да използвате при оптимизирането на уебсайта си. Особено е полезен ще е за тези от вас, които са начинаещи и търсите опорен шаблон, който да ви предложи утвърдени практики.
- Стъпка 1 - Съставяне на бърз списък
- Стъпка 2 - Преглед на ключови думи в Гугъл
- Стъпка 3 - Проучване на конкуренцията
Важно: Резултатите от търсенето винаги са персонализирани, като Google показва различни резултати, ако сте влезли във вашия профил и/или използвате местоположението си, за да персонализирате резултатите от търсенето. За да получите неперсонализирани резултати, можете да използвате релевантни SEO инструменти или да включите режима инкогнито в браузъра си.
- Стъпка 4 - Използване на инструменти
- Стъпка 5 - Какво реално търсят потребителите
- Стъпка 6 - Подбор
Вместо заключение
Списъкът с ключови думи и фрази, които се събрали, ще послужи за чудесен източник на вдъхновение какво съдържание да създадете и публикувате в сайта (примерно: описание на продукт/ услуга, статия в блог, видео клип към видео канал в YouTube и т.н). Необходимо е да използвате ключови думи в сайта, за да може Google да разпознае, че имате добро и релевантно съдържание за търсещите потребители.
Препоръка
Паралелно с оптимизацията на сайта погрижете се е за периодично оценяване и подобряване на техническите показатели по отношение на Google page speed, защото скоростта на сайта оказва влияние над потребителското преживяване.