Ключови думи и органичен трафик

Ако планирате активно да се занимавате със SEO оптимизация, основата на която трябва да стъпите здраво, е подбора и употребата на правилните ключови думи. Част от вашата стратегия е да знаете думите, които вашите клиенти въвеждат в търсачката, за да ви намерят, съобразно коетоможете да настроите уебсайта си така, че да съответства на тези термини. Резултатът, към който се стремите, е повече посетители, а това обикновено води до повече бизнес.

Какво представляват ключовите думи?

Ключовите думи са оделни думи или фрази, които вашите клиенти могат да използват в търсачката на Google, за да намерят фирма/дейност/продукт/услуга като предлаганите от вашата компания.

Всяка дума може да бъде наречена "ключова дума", в момента в който вашите клиенти да я употребяват, за да намерят вашия продукт или услуга. Реалността е, че фирмите, продуктите и услугите са толкова разнообразни в интернет пространството, следователно всеки бизнес ще има различен набор от ключови думи за уебсайта. Предизвикателството пред вас е да намерите и опишете вашият списък.

Защо проучването на ключови думи е толкова важно?

Дефинирането на целите на SEO се отъждествява с определянето на комбинациите от ключова дума + страница от уебсайта. Вие избирате топ страниците, към които искате да насочите трафик и подбирате ключовите думи, за които искате да получите топ 5 позиция сред резултатите в Google.

Защо е необходимо да се съсредоточите усилията? Защото повечето хора не преглеждат по-надолу в резултатите от търсенето, а просто кликват върху един от първите няколко резултата, които изглеждат обещаващи. Така ако оптимизираната страница от сайта ви стигне до първите 5 позиции, някои от тези кликвания ще се насочат към уебсайта ви. След като докажете, че сте овладяли необходимите SEO похвати, можете да премините към следващите страници и да разширите обхвата на търсене.

Какво търсят вашите потенциални клиенти в Google?

Подготвихме за вас списък със стъпките, които трябва да следвате, когато събирате предложения за ключови думи, сортирате ги по категории и избирате най-обещаващите ключови думи, които да използвате при оптимизирането на уебсайта си. Особено е полезен ще е за тези от вас, които са начинаещи и търсите опорен шаблон, който да ви предложи утвърдени практики.

  • Стъпка 1 - Съставяне на бърз списък
Целта е да генерирате списък от думи, които ви идват на ум, като си представяте, че с тях трябва да опишете вашата дейност, изброите продуктите/ услугите, които предлагате, както и решенията в тяхно лице.

  • Стъпка 2 - Преглед на ключови думи в Гугъл
Думите от предходния списък потърсете в Гугъл и обърнете внимание на предложените словосъчетания за търсене, както и по-долу в страницата полето "Хората търсят също:" . Разширете вашия списък с ключови думи, като добавите откритите по този начин "свързани ключови думи"

  • Стъпка 3 - Проучване на конкуренцията
Оптимизацията на сайта изисква да "сверите часовника" с конкуренцията. Посетете уеб сайтовете на вашите най-големи конкурента. Разгледайте думите, които използват в заглавията и подзаглавията и как описват продуктите/ услугите си. Оценете кои от тези думи или фрази смятате, че клиентите ви биха търсили в Google. Проверете на кои места се класирате вие и конкуренцията по едни и същи заявки на търсене в Гугъл, за да откриете къде се нуждаете от подобрение.

Важно: Резултатите от търсенето винаги са персонализирани, като Google показва различни резултати, ако сте влезли във вашия профил и/или използвате местоположението си, за да персонализирате резултатите от търсенето. За да получите неперсонализирани резултати, можете да използвате релевантни SEO инструменти или да включите режима инкогнито в браузъра си.

  • Стъпка 4 - Използване на инструменти
Друг начин да обогатите списъка с ключови думи и фрази е като използвате различни инструменти за целта. Примерно рекламодателите в Google Ads могат да използват безплатен инструмента за планиране на ключови думи (Keyword Planner) на Google, за да видят прогнозния обем на търсене за определени ключови думи.

  • Стъпка 5 - Какво реално търсят потребителите
Вашата представа за ключови думи най-вероятно няма да се припокрива с тази на потребителите. Защо се получава така? Защото вие сте експерт във вашата област, а потребителите може да не познават или ползват терминологията като вас, а да подхождат с по -простички комбинации или описания. Това можете да проверите с помощта на Google Analytics, да разгледате коментари или чат във Facebook, както и да проучите дискусии в популярни форум платформи.

  • Стъпка 6 - Подбор
След като сте преминали през гореизброените етапи, би следвало да разполагате с една много богата на идеи таблица. Предисвикателството пред вас е да подберете най-значимите, с които да стартирате вашата SEO оптимизация и да създадете ядрото, което постоянно ще обгрижвате. След което поетапно ще разширявате вашето присъствие по още термини в Гъгъл

Вместо заключение

Списъкът с ключови думи и фрази, които се събрали, ще послужи за чудесен източник на вдъхновение какво съдържание да създадете и публикувате в сайта (примерно: описание на продукт/ услуга, статия в блог, видео клип към видео канал в YouTube и т.н). Необходимо е да използвате ключови думи в сайта, за да може Google да разпознае, че имате добро и релевантно съдържание за търсещите потребители.

Препоръка

Паралелно с оптимизацията на сайта погрижете се е за периодично оценяване и подобряване на техническите показатели по отношение на Google page speed, защото скоростта на сайта оказва влияние над потребителското преживяване.
Нашият опит в туристическия сектор
Проектирали сме туристически уеб сайтове за широк кръг клиенти
624
ТУРИСТИЧЕСКИ УЕБ САЙТА
20+
ГОДИНИ ОПИТ
От нашите клиенти
Виж повече
ПроСтудио предлага иновативни решения, които значително улесняват работата на туроператорите и подобряват потребителското изживяване. Препоръчвам ги на всеки, който търси качествена и професионална изработка на уебсайт!
Eлена Козарева / Emotion Travel
Благодарим ви за професионализма, любезното отношение, времето и търпението към нас, както и за работата по сайта, защото наистина си заслужаваше да изберем вас и сме сигурни, че и в бъдеще ще работим заедно.
Десислава Изерова и Димитър Парасков / Deluxe Travel
Смятам, че създадохте много добър дизайн, сайтът е функционален, екипът се справи страхотно, за което благодаря.
Руслан Иванов / Nomad Travel
Благодарим на целия екип за изработката на нашия сайт - бързо, коректно и професионално отношение.
Елена Стоянова / Dream Team Travel
Екипът на ProStudio реализираха идеята ни за сайт, като професионално ни съветваха и водеха по правилния път. Благодарни сме за резултата и препоръчваме отличното им съдействие на всеки един!
Магдалена Тенева / Travel Manager
Ние сме изключително благодарни за отделеното време и усилия по изработката на нашият сайт и сме доволни от крайния резултат, който надмина очакванията ни. По време на работата получихме професионализъм, точност и коректност.
Травелинк-Грийн Ейджънси
ProStudio предоставят висококачествени решения за изработване и поддръжка на уебсайтове, които напълно отговарят на нашите нужди и изисквания.
Йоанна Дочевска
Изключително съм доволен от Вашата работа, професионално отношение, изключително отзивчиви, бърза реакция и търпеливи към всичките ни изисквания.
Павел Руйков
Изразяваме БЛАГОДАРНОСТ на целия екип на ProStudio, за проявения изключително добър професионализъм.
Ивелина Анчева / Spark Travel