Предимства на чатбот за бизнеса

Предизвикателството пред бизнест днес е той да бъде ориентиран към клиента, но погледнато през призмата на дигиталнте похвати. Да имате добре развит чатбот е отлично предимство за вашия бизнес пред вашите конкуренти. Ако вашият бизнес е в сферата на търговията на дребно, електронната търговия, здравеопазването, хотелиерство и ресторантьорство, туризъм и пътувания или всяка дейност, която привлича или обслужва голям поток от клиенти, въвеждането на чатбот ще ви осигури следните предимства:

Автоматизация на повтарящи се действия/ процеси

В основата на чатботовете е заложена идеята да автоматизирате работния процесили по-точно частта от действията, които подлежат на автоматизация. Най-често такива са повтарящи се задания или базови такива за съответната сфера. Например, можете да презентирате нов продукт/услуга, да приканите към покупка при промо условия, да им помогнете на клиент да изберат необходимата услуга или да навигирате клиентите си в съдържанието на Вашия уебсайт, който е богат на информация.

Предизвикателството пред вас е да анализирате къде и как най-добре ще се впише имплементацията на чатбот и подобренията, които очаквате да доведе след себе си.

Оптимизация на ресурсите и намаляване на разходите

Време и хора - ресурсите с най-ограничен потенциал. С интеграцията на чатбот вашия бизнес можете значително да повишите ефективността на екипа, като го разтоварите от част от задълженията и концентрирате потенциала на вашите професионалисти в обслужване на клиентите.

Чатботовете обслужват денонощно, не дават сигнал "заето" и дори могат да обработят множество заявки едновременно.

Поддръжка към клиента 24/7

Потребителите не винаги имат възможност да отделят време за връзка с вас в часовете, когато вашият бизнес оперира. С помощта на чатбот вие сте на разположение да дадете основна информация и/или бърз отговор на често задавани въпроси от страна на потеннциалните клиенти. Работното време би поставило рамка, но с наличието на чатбот 24/7 увеличавате шанс да продадете продукт, да помогнете за разрешаване на проблем или да презентирате на клиентите си услуги, които предлагате.

Поставете клиентът в центъра на събитията

Приемете чатботът като един от членовете на вашия екип, който обаче се отличава със следните предимства:

  • винаги е на разположение на клиента
  • дава стандартизирани отговори и следователно намалява риска от човешка грешка или незнание
  • отговаря бързо
  • навигира увпешно потребителя през потока от информация към потенциално вземане на решение

Грижа за удовлетвореност на клиентите

Чатботът, като машина, има силни предимства - не се изморява, не се разболява, не сенуждае от сън или почивка, както и не изпитва чувства. За разлика от интегрирания чат, където потребителят трябва да изчака на линия, докато се освободи служител да му отговори, чатботът обслужва едновремнно множество заявки.

За да бъде полезен, съдържанието на чатбот трябва периодично да се актуализира и преструктурира така, че да бъде в максимална полза за клиента. Когато вашите клиенти за доволни, резултатите в края на деня ще са удовлетворяващи и за вас като бизнес.




Още по темата:

Какво предстваляват chatbots

Предимства на чатбот за потребителя

Кои са недостатъците на чатботовете