Предимства на чатбот за бизнеса

Предизвикателството пред бизнест днес е той да бъде ориентиран към клиента, но погледнато през призмата на дигиталнте похвати. Да имате добре развит чатбот е отлично предимство за вашия бизнес пред вашите конкуренти. Ако вашият бизнес е в сферата на търговията на дребно, електронната търговия, здравеопазването, хотелиерство и ресторантьорство, туризъм и пътувания или всяка дейност, която привлича или обслужва голям поток от клиенти, въвеждането на чатбот ще ви осигури следните предимства:

Автоматизация на повтарящи се действия/ процеси

В основата на чатботовете е заложена идеята да автоматизирате работния процесили по-точно частта от действията, които подлежат на автоматизация. Най-често такива са повтарящи се задания или базови такива за съответната сфера. Например, можете да презентирате нов продукт/услуга, да приканите към покупка при промо условия, да им помогнете на клиент да изберат необходимата услуга или да навигирате клиентите си в съдържанието на Вашия уебсайт, който е богат на информация.

Предизвикателството пред вас е да анализирате къде и как най-добре ще се впише имплементацията на чатбот и подобренията, които очаквате да доведе след себе си.

Оптимизация на ресурсите и намаляване на разходите

Време и хора - ресурсите с най-ограничен потенциал. С интеграцията на чатбот вашия бизнес можете значително да повишите ефективността на екипа, като го разтоварите от част от задълженията и концентрирате потенциала на вашите професионалисти в обслужване на клиентите.

Чатботовете обслужват денонощно, не дават сигнал "заето" и дори могат да обработят множество заявки едновременно.

Поддръжка към клиента 24/7

Потребителите не винаги имат възможност да отделят време за връзка с вас в часовете, когато вашият бизнес оперира. С помощта на чатбот вие сте на разположение да дадете основна информация и/или бърз отговор на често задавани въпроси от страна на потеннциалните клиенти. Работното време би поставило рамка, но с наличието на чатбот 24/7 увеличавате шанс да продадете продукт, да помогнете за разрешаване на проблем или да презентирате на клиентите си услуги, които предлагате.

Поставете клиентът в центъра на събитията

Приемете чатботът като един от членовете на вашия екип, който обаче се отличава със следните предимства:

  • винаги е на разположение на клиента
  • дава стандартизирани отговори и следователно намалява риска от човешка грешка или незнание
  • отговаря бързо
  • навигира увпешно потребителя през потока от информация към потенциално вземане на решение

Грижа за удовлетвореност на клиентите

Чатботът, като машина, има силни предимства - не се изморява, не се разболява, не сенуждае от сън или почивка, както и не изпитва чувства. За разлика от интегрирания чат, където потребителят трябва да изчака на линия, докато се освободи служител да му отговори, чатботът обслужва едновремнно множество заявки.

За да бъде полезен, съдържанието на чатбот трябва периодично да се актуализира и преструктурира така, че да бъде в максимална полза за клиента. Когато вашите клиенти за доволни, резултатите в края на деня ще са удовлетворяващи и за вас като бизнес.




Още по темата:

Какво предстваляват chatbots

Предимства на чатбот за потребителя

Кои са недостатъците на чатботовете
Нашият опит в туристическия сектор
Проектирали сме туристически уеб сайтове за широк кръг клиенти
624
ТУРИСТИЧЕСКИ УЕБ САЙТА
20+
ГОДИНИ ОПИТ
От нашите клиенти
Виж повече
ПроСтудио предлага иновативни решения, които значително улесняват работата на туроператорите и подобряват потребителското изживяване. Препоръчвам ги на всеки, който търси качествена и професионална изработка на уебсайт!
Eлена Козарева / Emotion Travel
Благодарим ви за професионализма, любезното отношение, времето и търпението към нас, както и за работата по сайта, защото наистина си заслужаваше да изберем вас и сме сигурни, че и в бъдеще ще работим заедно.
Десислава Изерова и Димитър Парасков / Deluxe Travel
Смятам, че създадохте много добър дизайн, сайтът е функционален, екипът се справи страхотно, за което благодаря.
Руслан Иванов / Nomad Travel
Благодарим на целия екип за изработката на нашия сайт - бързо, коректно и професионално отношение.
Елена Стоянова / Dream Team Travel
Екипът на ProStudio реализираха идеята ни за сайт, като професионално ни съветваха и водеха по правилния път. Благодарни сме за резултата и препоръчваме отличното им съдействие на всеки един!
Магдалена Тенева / Travel Manager
Ние сме изключително благодарни за отделеното време и усилия по изработката на нашият сайт и сме доволни от крайния резултат, който надмина очакванията ни. По време на работата получихме професионализъм, точност и коректност.
Травелинк-Грийн Ейджънси
ProStudio предоставят висококачествени решения за изработване и поддръжка на уебсайтове, които напълно отговарят на нашите нужди и изисквания.
Йоанна Дочевска
Изключително съм доволен от Вашата работа, професионално отношение, изключително отзивчиви, бърза реакция и търпеливи към всичките ни изисквания.
Павел Руйков
Изразяваме БЛАГОДАРНОСТ на целия екип на ProStudio, за проявения изключително добър професионализъм.
Ивелина Анчева / Spark Travel