Кои са недостатъците на чатботовете

Какви са основните недостатъци на чат ботовете?

Ако все още се чудите дали чатботовете имат някакви недостатъци - да, все още имат. Ето основните от тях:

Изисква време за създаване и внедряване на интелигентен бот
Липса на човешки емоции
Не разбира пълната контекстуализация

Те може да не са още толкова сложни и да не могат напълно да заменят хората, но с множество технологични пробиви ще видим пълния потенциал на чатботовете


Language Complexity

AI has come far, but not all chatbots are created equal, and many aren’t equipped to take on the full complexity of human language. This problem arises most often with customer service chatbots as users tend to explain their issues in detail, confusing or misdirecting the bot.

Businesses can reduce their customer service costs by 30% with the help of a chatbot, but the chatbot has to function well enough to appease users for the savings to be worth it.
Strict Scripts

Chatbots serve a specific purpose, but sometimes they’re too strictly scripted, and their flow isn’t lenient enough for any circumstance outside of the one-way script.

Users may describe their question or need, and while the words mean the same thing, the chatbot is only programmed to respond to keywords, so it fails to understand. It may also force users to take an unnecessarily long path to their answer or provide a lot of detail they don’t need because it forces them to move through tasks a certain way. Some dysfunctional chatbots also fail to consider the possible need to go back to a previous step.

These are all reasons why information architecture that supports UX is as vital for chatbots as it is any other app, website or software.
Design Limitations

Chatbots have limits to what they can provide due to their size, complexity and interface, especially on mobile. Some may handle voice-to-text well, while others don’t. And a chatbox may be incapable of displaying all of a user’s options in a digestible format.
Questionable Benefit

Some users and business owners question the benefits of using a chatbot. For example, a shopping bot may not be faster or more convenient when you have already spent years optimizing your site’s UX to include features like auto-login, wish lists or saved billing information.

It’s up to you to determine how a chatbot may or may not benefit efficiency or whether you want to implement an extra service through one.
Slow Page Load Times

If a chatbot script isn’t implemented correctly, it can slow down your website’s loading times. Site speed is crucial to providing a good user experience, and a second too long can result in users leaving for competitors.

You can prevent this issue by loading asynchronously and routing through external servers. From there, monitor your chatbot script with Google’s PageSpeed Tools.



Още по темата:

Какво предстваляват chatbots

Предимства на чатбот за бизнеса

Предимства на чатбот за потребителя


Свържете се с нашия екип на тел: 0895 040 353 или email:info@prostudio.bg

Нашият опит в туристическия сектор
Проектирали сме туристически уеб сайтове за широк кръг клиенти
624
ТУРИСТИЧЕСКИ УЕБ САЙТА
20+
ГОДИНИ ОПИТ
От нашите клиенти
Виж повече
ПроСтудио предлага иновативни решения, които значително улесняват работата на туроператорите и подобряват потребителското изживяване. Препоръчвам ги на всеки, който търси качествена и професионална изработка на уебсайт!
Eлена Козарева / Emotion Travel
Благодарим ви за професионализма, любезното отношение, времето и търпението към нас, както и за работата по сайта, защото наистина си заслужаваше да изберем вас и сме сигурни, че и в бъдеще ще работим заедно.
Десислава Изерова и Димитър Парасков / Deluxe Travel
Смятам, че създадохте много добър дизайн, сайтът е функционален, екипът се справи страхотно, за което благодаря.
Руслан Иванов / Nomad Travel
Благодарим на целия екип за изработката на нашия сайт - бързо, коректно и професионално отношение.
Елена Стоянова / Dream Team Travel
Екипът на ProStudio реализираха идеята ни за сайт, като професионално ни съветваха и водеха по правилния път. Благодарни сме за резултата и препоръчваме отличното им съдействие на всеки един!
Магдалена Тенева / Travel Manager
Ние сме изключително благодарни за отделеното време и усилия по изработката на нашият сайт и сме доволни от крайния резултат, който надмина очакванията ни. По време на работата получихме професионализъм, точност и коректност.
Травелинк-Грийн Ейджънси
ProStudio предоставят висококачествени решения за изработване и поддръжка на уебсайтове, които напълно отговарят на нашите нужди и изисквания.
Йоанна Дочевска
Изключително съм доволен от Вашата работа, професионално отношение, изключително отзивчиви, бърза реакция и търпеливи към всичките ни изисквания.
Павел Руйков
Изразяваме БЛАГОДАРНОСТ на целия екип на ProStudio, за проявения изключително добър професионализъм.
Ивелина Анчева / Spark Travel