Има ли подходящ момент за изпращане на push нотификация?
Един кратък и ясен въпрос, на който обаче можете да получите различни отговори от външни специалисти. Но в същност отговорът трябва да го потърсите самите вие. Той се крие в константен мониторинг на вашите настоящи клиенти, прогнозиране на поведението на потенциалните потребители, развитие на продукт/ услуга, ценообразуване и ценова политика, реакция и действия на конкурентните фирми във вашата индустрия, синхронизиране на дигиталните рекламни инициативи с други промоционални канали.
За да предвидите и предотвратите някои грешки, прегледайте следните често задавани въпроси по темата и планирайте по-точно вашата кампания с push нотификации:
1. Да избягваме ли уикенда/ празниците?
От една страна през уикенда много от потенциалните потребители са ангажирани с дейности свързани със семейството или с приятелите. Съответно в резултат на по-активния социален живот телефонът е образно казано неглижиран. Но пък винаги ще се намери повод да се прегледа стената във фейсбук или ново съобщение във вайбър. Така че има реален шанс вашето съобщение също да бъде забелязано и прочетено.
След като потенциалните клиенти са в компания. помислете вашето предложение да е адресирано към оферти, подходящи за семейството или промоционални цени при записване на повече от 2.
Помислете внимателно дали потребителят ще получи необходимата информация поднесена в ясен и отчетлив формат. Тъй като вашият офис може би е затворен уикенда, възможно е решението да бъде отложено, заради възникнали детайли за допълнително уточнение. От една страна можете да добавите ефективност в процеса на обслужване на запитванията, като назначите дежурен служител от екипа, който да следи отзива от кампанията. Ако пък сте уверени, че всичко е предвидено, то бъдете сигурни, че клиентът може да изпълни действието, което сте го приканили, като например:
а) запитване - подходща форма за запитване
б) резервация - резонни полета за попълване, с данните от които да "блокирате" места в партньорски резервационни системи
в) търсачка-калкулатор за извеждане на оферта по индивидуални параметри (дестинация, транспортно средство, дата, брой възрасни, брой деца и т.н)
г) заплащане онлайн на депозит
д) поле за въвеждане на промо код, ако инициативата е свързана с такъв
Помислете какви действия могат да бъдат изпълнени дигитално, така че потребителят да не гледа на вашата апликация като на справочник, а да се превърне в реален лийд и дори да реализира покупка.
Празниците са чудесен повод да изпратите кратка честитка. Освен като приятен жест, push нотификацията може би ще даде повод за обсъждане между приятели и роднини и да доведе до нови органични инсталации на мобилното приложение.
2. Кой ден от седмицата е най-подходящ за изпращане на push нотификация?
Дори да базирате изводите на лични наблюдения, най-често като първи ден от работната седмица за повечето от нас понеделник е изключително натоварен. Ако все пак се решите да изпратите push съобщение, нека то да бъде кратко, конкретно и стегнато. Така дори да не бъде отворен приложения линк, текстът да даде ясна информация и потребителят да може бързо да прецени, дали да търси детайли или предложението не би го заинтересовало.
В пълен контраст може да се окаже ден петък - лежерен и спокоен. Но ако желаете да акцентирате върху оферти, промотиращи уикенд програми, най-подходящият ден за целта е четвъртък. Потребителят има време да се организира, да покани приятели да се присъединят и два работни дни да финализира резервацията (да зададат въпроси, да направят плащане, да уточнят детайли за съпровождащите участници и др)
3. Избрахме ден, но не можем да решим в кой часови диапазон - сутрин, на обед или следобед?
Тук може би отговор ще бъде удачно да потърсите в посланието на текста, който съдържа push съобщението.
а) сутрин - можете да изпратите промоция, която касае бърза реакция, за да може клиентът да се възползва от отсъпката (Само днес отстъка ...% за резервации постъпили до 18ч или Последни места по програмата...)
б) обед - обедна почивка предполага малко повече време, което може потребителят да отдели. Нека линкът води към кокретна програма/ оферта
б) следобед- след като основните дейности са били активно покрити в началото на деня, следобедът преминава по-лежерно. Нека push съобщението води към лендинг страница с няколко подобни предложения
4. Да използваме ли опцията за предварително насрочване на push съобщение?
Тази функционалност е много подходяща, когато изпратите една промоция с дълъг времеви диапазон на валидност на офертата. Така успоредно с основното съобщение предварително можете да заложите напомнящо съобщение няколко дена преди изтичането на срока.
Прецизното планиране на кампаниите с push нотификации трябва да залегне във вашето бизнес ежедневие и да се превърне в рутинна практика. Инструментът за предварително насрочване на push съобщение създава удобство и улеснение в управлението на канала за комуникация с мобилни клиенти. Но е препоръчително да преглеждате отново бъдещите съобщение, зашото е възможно да сте направили промяна, което не е отразена в текста или инициативата да е отпаднала напълно . По този начин ще избегнете акумулирането на излишно напрежение и евентуални недоразумения.
Допълнителна информация:
Идеи за текст за push нотификации
10 фактора за успешна кампания с push notifications
Push нотификации или email маркетинг кампания
За да предвидите и предотвратите някои грешки, прегледайте следните често задавани въпроси по темата и планирайте по-точно вашата кампания с push нотификации:
1. Да избягваме ли уикенда/ празниците?
От една страна през уикенда много от потенциалните потребители са ангажирани с дейности свързани със семейството или с приятелите. Съответно в резултат на по-активния социален живот телефонът е образно казано неглижиран. Но пък винаги ще се намери повод да се прегледа стената във фейсбук или ново съобщение във вайбър. Така че има реален шанс вашето съобщение също да бъде забелязано и прочетено.
След като потенциалните клиенти са в компания. помислете вашето предложение да е адресирано към оферти, подходящи за семейството или промоционални цени при записване на повече от 2.
Помислете внимателно дали потребителят ще получи необходимата информация поднесена в ясен и отчетлив формат. Тъй като вашият офис може би е затворен уикенда, възможно е решението да бъде отложено, заради възникнали детайли за допълнително уточнение. От една страна можете да добавите ефективност в процеса на обслужване на запитванията, като назначите дежурен служител от екипа, който да следи отзива от кампанията. Ако пък сте уверени, че всичко е предвидено, то бъдете сигурни, че клиентът може да изпълни действието, което сте го приканили, като например:
а) запитване - подходща форма за запитване
б) резервация - резонни полета за попълване, с данните от които да "блокирате" места в партньорски резервационни системи
в) търсачка-калкулатор за извеждане на оферта по индивидуални параметри (дестинация, транспортно средство, дата, брой възрасни, брой деца и т.н)
г) заплащане онлайн на депозит
д) поле за въвеждане на промо код, ако инициативата е свързана с такъв
Помислете какви действия могат да бъдат изпълнени дигитално, така че потребителят да не гледа на вашата апликация като на справочник, а да се превърне в реален лийд и дори да реализира покупка.
Празниците са чудесен повод да изпратите кратка честитка. Освен като приятен жест, push нотификацията може би ще даде повод за обсъждане между приятели и роднини и да доведе до нови органични инсталации на мобилното приложение.
2. Кой ден от седмицата е най-подходящ за изпращане на push нотификация?
Дори да базирате изводите на лични наблюдения, най-често като първи ден от работната седмица за повечето от нас понеделник е изключително натоварен. Ако все пак се решите да изпратите push съобщение, нека то да бъде кратко, конкретно и стегнато. Така дори да не бъде отворен приложения линк, текстът да даде ясна информация и потребителят да може бързо да прецени, дали да търси детайли или предложението не би го заинтересовало.
В пълен контраст може да се окаже ден петък - лежерен и спокоен. Но ако желаете да акцентирате върху оферти, промотиращи уикенд програми, най-подходящият ден за целта е четвъртък. Потребителят има време да се организира, да покани приятели да се присъединят и два работни дни да финализира резервацията (да зададат въпроси, да направят плащане, да уточнят детайли за съпровождащите участници и др)
3. Избрахме ден, но не можем да решим в кой часови диапазон - сутрин, на обед или следобед?
Тук може би отговор ще бъде удачно да потърсите в посланието на текста, който съдържа push съобщението.
а) сутрин - можете да изпратите промоция, която касае бърза реакция, за да може клиентът да се възползва от отсъпката (Само днес отстъка ...% за резервации постъпили до 18ч или Последни места по програмата...)
б) обед - обедна почивка предполага малко повече време, което може потребителят да отдели. Нека линкът води към кокретна програма/ оферта
б) следобед- след като основните дейности са били активно покрити в началото на деня, следобедът преминава по-лежерно. Нека push съобщението води към лендинг страница с няколко подобни предложения
4. Да използваме ли опцията за предварително насрочване на push съобщение?
Тази функционалност е много подходяща, когато изпратите една промоция с дълъг времеви диапазон на валидност на офертата. Така успоредно с основното съобщение предварително можете да заложите напомнящо съобщение няколко дена преди изтичането на срока.
Прецизното планиране на кампаниите с push нотификации трябва да залегне във вашето бизнес ежедневие и да се превърне в рутинна практика. Инструментът за предварително насрочване на push съобщение създава удобство и улеснение в управлението на канала за комуникация с мобилни клиенти. Но е препоръчително да преглеждате отново бъдещите съобщение, зашото е възможно да сте направили промяна, което не е отразена в текста или инициативата да е отпаднала напълно . По този начин ще избегнете акумулирането на излишно напрежение и евентуални недоразумения.
Допълнителна информация:
Идеи за текст за push нотификации
10 фактора за успешна кампания с push notifications
Push нотификации или email маркетинг кампания