Често срещани грешки при употребата на push notifications
1. Прибързаност
При активиране на мобилните приложения необходимо е да концентрирате усилия в промотиране на апликацията. Успешно насърчаване на Вашите потребители да инсталират приложението можете да го постигнете както чрез платени рекламни инициативи, така и безплатни такива, които в същност ще ангажират креативността на Вас и Вашия екип.
Когато сте натрупали базов обем инсталации, която да отговаря на минимален брой участници в таргет група спрямо мащабите на Вашия бизнес, можете да преминете към организиране и изпълнение на кампании с push съобщения.
Вижте още
Стратегии за популяризиране на мобилно приложение (mobile app) - част I
Стратегии за популяризиране на мобилно приложение (mobile app) - част II
Как да промотирате безплатно Вашето мобилно приложение
2. Липса на информираност
Когато промотирате Вашата апликация чрез email кампании, социални мрежи и дори чрез конфигуриране на презентиционна целева страница или заделяйки секция от Вашия основен формен сайт, не пропускайте да акцентирате над Вашите намерения да изпращате push нотификации. Опишете в няколко подточки, макар и генерално, каква ще бъде целта на употреба на push съобщенията и каква ще е ползата за потребителя
3. Съобщения без стойност
Ако се колебаете какво да изпратите като push съобщение на клиента или все още не сте наясно как да имплементирате опцията в полза на Вашия бизнес, по-добре отложете страта на кампаниите. Отделете още малко време и проучете възможностите, отколкото да "изстрелвате" съобщения, които нямат стойност за получателя.
Вижте още
Идеи за текст за push нотификации
4. Грешен линк
Възможно е за целите на кампанията да създадете отделен линк, който да обслужва специални оферти (напр. Last Minute предложения) или да послужи като целеви линк, който да визуализира няколко подобни оферти. Информирайте колегите за съществуването на този линк, за да не бъде изтрит или редактиран - действия, които ще доведат до грешно насочване вниманието на потенциалния клиент при кликване на push съобщението.
5. Дублиране на кампания
Предварително организирайте темите, с които ще адресирате потребителите чрез push нотификации. По този начин ще избегнете неприятния момент с дублиране (поради липса на планиране или сте повторили кампанията, защото към момента не сте предвидили нова промоция)
6. Неподходящо време или честота на изпращане
Със сигурност ще Ви отнеме малко време и интензивен мониторинг над поведението на потребителя, докато определите честотата и времето за изпращане на push съобщения. За да избегнете негативните последствия, започнете с по-малко на брой предложеия, проследете тенденцията и изберете подходящия ритъм според реакцията на Вашата аудитория.
Вижте още
Има ли подходящ момент за изпращане на push нотификация
7. Валидност
В случай, че потребителят без да иска е изтрил Ваша нотификация от екрана на телефона или иска още веднъж да прегледа Вашето съобщение, осигурете му техническата възможност валидните нотификации да се трупат в Push Box. Кутията респективно трябва да съхранява само активните нотификации, а не всички изпратени до момента.
8. Липса на персонализация
Съвсем естествено в началото ще стартирате кампанията с push отификации, като изпращате едно предложение до всички получатели. Но с времето ще забележите от базовата статистика, която административния панел Ви осигурява, че потребителите проявяват индивидуално поведение спрямо различните инициативи. Може би е време да пристъпите към подобрения на мобилното приложение, които ще Ви позволят потребителите да имат профил и респективно на базата на който ще получават персонализирани push съобщения.
9. Временно преустановяване на push кампания
Ако прецените, че в хода на Вашия бизнес има ясно обособени периоди на спад, когато поддържате дейност и нямате възможност за генериране на push съобщения с промоционални инициативи, не бързайте в тези периоди да преустановявате push кампаниите. Push нотификациите Ви дават уникалната възможност не само да комуникирате директно с потребителя, но и периодично да го ангажирате с промените по съдържанието на мобилното приложение. Ако преустановите изпращането на нотификации във вече утвърдения от Вас ритъм, рискувате потребителят да не положи усилия сам да се ориентира в новостите в съдържанието и дори да остане с впечатление, че приложението не се поддържа активно, респективно да го деинсталира.
В периоди, в които нямате вдъхновение и възможност за промоционални оферти на Ваши продукти, потърсете решение чрез стимулиране продажби на продукти на Ваши партньори, акцентирайте над нови публикации във Вашия блог или използвайте момента да проведете анкети, игри. По този начин ще поддържате интереса на аудиторията към Вашето мобилно приложение.
10. Мобилно приложение без концепция
При създаване на Вашето мобилно приложение не пропускайте възможността да имплементирате функционалности, които максимално ще обслужат потребностите на потребителя, който в движение и за много кратък срок от време желае да получи максимално информация за даден продукт или услуга, която да е поднесена в подходящ формат за навигиране с лекота през екрана на мобилния телефон. При удобен случай обсъдете с клиент отзивите му относно приложението, потърсете от него идеи за подобрения и ги обсъдете с обслужващия Ви IT екип.
За да се задържи едно приложение на екрана на телефона на потребителя, то трябва да предоставя полезни данни и функционалности, да се развива успоредно с потребностите на клиента.
Вижте още
10 начина да увеличите продажбите постъпващи от мобилни клиенти
Преди да стартирате кампания с push нотификации, информирайте се в детайл относно как да избегнете често срещаните грешки. В противен случай рискувате потребителите да игнорират Вашите съобщения, да предпочетат да деактивират от настройките на мобилния телефон опцията за получаване на push notifications, да деинсталират мобилното приложение и евентуално да потърся друга подобна апликация от същата категория и да опитат как тя ще бъде обслужвана.
При активиране на мобилните приложения необходимо е да концентрирате усилия в промотиране на апликацията. Успешно насърчаване на Вашите потребители да инсталират приложението можете да го постигнете както чрез платени рекламни инициативи, така и безплатни такива, които в същност ще ангажират креативността на Вас и Вашия екип.
Когато сте натрупали базов обем инсталации, която да отговаря на минимален брой участници в таргет група спрямо мащабите на Вашия бизнес, можете да преминете към организиране и изпълнение на кампании с push съобщения.
Вижте още
Стратегии за популяризиране на мобилно приложение (mobile app) - част I
Стратегии за популяризиране на мобилно приложение (mobile app) - част II
Как да промотирате безплатно Вашето мобилно приложение
2. Липса на информираност
Когато промотирате Вашата апликация чрез email кампании, социални мрежи и дори чрез конфигуриране на презентиционна целева страница или заделяйки секция от Вашия основен формен сайт, не пропускайте да акцентирате над Вашите намерения да изпращате push нотификации. Опишете в няколко подточки, макар и генерално, каква ще бъде целта на употреба на push съобщенията и каква ще е ползата за потребителя
3. Съобщения без стойност
Ако се колебаете какво да изпратите като push съобщение на клиента или все още не сте наясно как да имплементирате опцията в полза на Вашия бизнес, по-добре отложете страта на кампаниите. Отделете още малко време и проучете възможностите, отколкото да "изстрелвате" съобщения, които нямат стойност за получателя.
Вижте още
Идеи за текст за push нотификации
4. Грешен линк
Възможно е за целите на кампанията да създадете отделен линк, който да обслужва специални оферти (напр. Last Minute предложения) или да послужи като целеви линк, който да визуализира няколко подобни оферти. Информирайте колегите за съществуването на този линк, за да не бъде изтрит или редактиран - действия, които ще доведат до грешно насочване вниманието на потенциалния клиент при кликване на push съобщението.
5. Дублиране на кампания
Предварително организирайте темите, с които ще адресирате потребителите чрез push нотификации. По този начин ще избегнете неприятния момент с дублиране (поради липса на планиране или сте повторили кампанията, защото към момента не сте предвидили нова промоция)
6. Неподходящо време или честота на изпращане
Със сигурност ще Ви отнеме малко време и интензивен мониторинг над поведението на потребителя, докато определите честотата и времето за изпращане на push съобщения. За да избегнете негативните последствия, започнете с по-малко на брой предложеия, проследете тенденцията и изберете подходящия ритъм според реакцията на Вашата аудитория.
Вижте още
Има ли подходящ момент за изпращане на push нотификация
7. Валидност
В случай, че потребителят без да иска е изтрил Ваша нотификация от екрана на телефона или иска още веднъж да прегледа Вашето съобщение, осигурете му техническата възможност валидните нотификации да се трупат в Push Box. Кутията респективно трябва да съхранява само активните нотификации, а не всички изпратени до момента.
8. Липса на персонализация
Съвсем естествено в началото ще стартирате кампанията с push отификации, като изпращате едно предложение до всички получатели. Но с времето ще забележите от базовата статистика, която административния панел Ви осигурява, че потребителите проявяват индивидуално поведение спрямо различните инициативи. Може би е време да пристъпите към подобрения на мобилното приложение, които ще Ви позволят потребителите да имат профил и респективно на базата на който ще получават персонализирани push съобщения.
9. Временно преустановяване на push кампания
Ако прецените, че в хода на Вашия бизнес има ясно обособени периоди на спад, когато поддържате дейност и нямате възможност за генериране на push съобщения с промоционални инициативи, не бързайте в тези периоди да преустановявате push кампаниите. Push нотификациите Ви дават уникалната възможност не само да комуникирате директно с потребителя, но и периодично да го ангажирате с промените по съдържанието на мобилното приложение. Ако преустановите изпращането на нотификации във вече утвърдения от Вас ритъм, рискувате потребителят да не положи усилия сам да се ориентира в новостите в съдържанието и дори да остане с впечатление, че приложението не се поддържа активно, респективно да го деинсталира.
В периоди, в които нямате вдъхновение и възможност за промоционални оферти на Ваши продукти, потърсете решение чрез стимулиране продажби на продукти на Ваши партньори, акцентирайте над нови публикации във Вашия блог или използвайте момента да проведете анкети, игри. По този начин ще поддържате интереса на аудиторията към Вашето мобилно приложение.
10. Мобилно приложение без концепция
При създаване на Вашето мобилно приложение не пропускайте възможността да имплементирате функционалности, които максимално ще обслужат потребностите на потребителя, който в движение и за много кратък срок от време желае да получи максимално информация за даден продукт или услуга, която да е поднесена в подходящ формат за навигиране с лекота през екрана на мобилния телефон. При удобен случай обсъдете с клиент отзивите му относно приложението, потърсете от него идеи за подобрения и ги обсъдете с обслужващия Ви IT екип.
За да се задържи едно приложение на екрана на телефона на потребителя, то трябва да предоставя полезни данни и функционалности, да се развива успоредно с потребностите на клиента.
Вижте още
10 начина да увеличите продажбите постъпващи от мобилни клиенти
Преди да стартирате кампания с push нотификации, информирайте се в детайл относно как да избегнете често срещаните грешки. В противен случай рискувате потребителите да игнорират Вашите съобщения, да предпочетат да деактивират от настройките на мобилния телефон опцията за получаване на push notifications, да деинсталират мобилното приложение и евентуално да потърся друга подобна апликация от същата категория и да опитат как тя ще бъде обслужвана.