
Колко често можете да правите промени по сайта
Повечето от вас са се убедили от практиката, че с пускането на един сайт онлайн не приключва даден проект. Вашият уебсайт се нуждае от постоянно внимание, защото той е важен компонент от онлайн присъствието. Периодичният преглед и планираните актуализации позволяват промените да се извършват своевременно и в правилен порядък. Защото някои промени искат повече средства, други - повече време, трети и двете, за това е хубаво да се поддържа списък и да се прави план. Промените е желателно да се случват поетапно, без да натоварват бюджета или да фрустрират потребители и служители.
Мониториране и периодична оценка
Повечето одити включват наблюдение върху техническите компоненти. Вашето внимание трябва да бъде съсредоточено върху ефективността на дизайна, подредбата на съдържанието и цялостното потребителско изживяване на вашия уебсайт. Подобренията в тези елементи се отразяват на верояттността потребителите да се превърнат успешно в клиенти.
Вижте още:
Обновяване на съдържание
Уверете се, че вашите клиенти могат да намерят това, от което се нуждаят и да не бъдат объркани от остаряла информация. За да достигне посетителят до вашия сайт, освен усилия (напр в резултат на seo оптимизация или email маркетинг кампания), възможно е да сте вложили средства в платена реклама. Постарайте се да превърнете сайта във ваш вируален колега, който да преведе клиента през необходимите стъпки до сключване на сделка.
Постарайте се да изведете акценти на начална страница, които регулярно да обновявате. Кръстосайте съдържание посредством вътрешни линкове, последно разглеждани или подобни оферти/ продукти. Оптимизирайте процеса на финализиране на покупка или стъпките в обособяването на онлайн потребителската кошница. Дайте алтернативи, като предложите повече от 1 метод за разплащане и/ или доставка.
Вижте още:
SEO оптимизация
Google е създаден с цел да помогне на хората да намерят това, което търсят. За да върши търсачката тази работа ефективно, необходимо е да изпрати търсещите потребители към най-надеждния източник на информация. Като поддържате активно сайта и технически изряден според изискванията за SEO оптимизация, вие ще помогнете на Google и други търсачки да разпознаят, че уебсайтът ви е един от тези надеждни източници.
Вижте още:
Актуализация на информация за контакт
Административният панел на всеки сайт позволява въвеждането на динамично съдържание и редакцията отнема секунди. Добра практика е да приложите на картас локация на офиса, ако разчитате на физически посещения в сайта. Алтернативните методи за връзка с вашия екип също се приветстват от потребителите - вайбър или facebook онлайн чат, форми за контакт, абонамент за бюлетин.
Вижте още:
Колко често можете да правите промени в сайта?
Важно е да съдадете приоритети и адекватно да оцените тяхната спешност. Създайте план за действие и като планирате промените и ги поставите в календара. Разбира се, можете да отмятате малки промени веднага. Но правенето на нови снимки или видео клипове, както и написване или пренаписването на текст може да отнеме малко повече време.
Част от промените се зараждат в резултат на вдъхновение от новости в отрасъла. Други са естествено продължение на обгрижването на клиента и "чуването" на неговите нужди и отзиви. А някои са наложени като изискване от начина на работа с фирми -партньори.
Вашият уебсайт е част от вашата марка и маркетингова стратегия. По време на актуализиране на маркетинговия план, не забравяйте да вземете предвид всички промени, през които сте преминали през последната година или планирате да промените в близкото бъдеще. Вашият уебсайт все още ли отразява вашия бизнес и вашите цели? Вашето съдържание съобразено ли е с вашия маркетингов план?
Вместо заключение
Реално погледнато, поддръжката е заложена като рутина в ежедневните дейности , що се касае до ръковдните постове в един екип. И тъй като вашият уебсайт се явява един виртуален служител, то оценката на представяне като такъв не е изключение. Като правите редовни измерими одити на уебсайта, можете да изградите наистина полезен ресурс за вашите клиенти, да автоматизирате процеси, да разгърнете потенциала на екипа и още да имате достатъчно време, за да управлявате бизнеса си и да се съсредоточите над идеи за развитие и нови партньорстава. Още по-внимателни трябва да бъдете, ако отрасълът е силно конкурентен, защото тогава промените могат да бъдат инициирани по необходимост, за да можете да запазите позиция и пазарен дял.
Ако все още не сте го направили, дано сме успели да ви убедим. Превърнете поддържането на уебсайта си в навик и няма по-добър момент да започнете от днес!
Мониториране и периодична оценка
Повечето одити включват наблюдение върху техническите компоненти. Вашето внимание трябва да бъде съсредоточено върху ефективността на дизайна, подредбата на съдържанието и цялостното потребителско изживяване на вашия уебсайт. Подобренията в тези елементи се отразяват на верояттността потребителите да се превърнат успешно в клиенти.
Вижте още:
Обновяване на съдържание
Уверете се, че вашите клиенти могат да намерят това, от което се нуждаят и да не бъдат объркани от остаряла информация. За да достигне посетителят до вашия сайт, освен усилия (напр в резултат на seo оптимизация или email маркетинг кампания), възможно е да сте вложили средства в платена реклама. Постарайте се да превърнете сайта във ваш вируален колега, който да преведе клиента през необходимите стъпки до сключване на сделка.
Постарайте се да изведете акценти на начална страница, които регулярно да обновявате. Кръстосайте съдържание посредством вътрешни линкове, последно разглеждани или подобни оферти/ продукти. Оптимизирайте процеса на финализиране на покупка или стъпките в обособяването на онлайн потребителската кошница. Дайте алтернативи, като предложите повече от 1 метод за разплащане и/ или доставка.
Вижте още:
SEO оптимизация
Google е създаден с цел да помогне на хората да намерят това, което търсят. За да върши търсачката тази работа ефективно, необходимо е да изпрати търсещите потребители към най-надеждния източник на информация. Като поддържате активно сайта и технически изряден според изискванията за SEO оптимизация, вие ще помогнете на Google и други търсачки да разпознаят, че уебсайтът ви е един от тези надеждни източници.
Вижте още:
Актуализация на информация за контакт
Административният панел на всеки сайт позволява въвеждането на динамично съдържание и редакцията отнема секунди. Добра практика е да приложите на картас локация на офиса, ако разчитате на физически посещения в сайта. Алтернативните методи за връзка с вашия екип също се приветстват от потребителите - вайбър или facebook онлайн чат, форми за контакт, абонамент за бюлетин.
Вижте още:
Колко често можете да правите промени в сайта?
- По спешност
Важно е да съдадете приоритети и адекватно да оцените тяхната спешност. Създайте план за действие и като планирате промените и ги поставите в календара. Разбира се, можете да отмятате малки промени веднага. Но правенето на нови снимки или видео клипове, както и написване или пренаписването на текст може да отнеме малко повече време.
- Инициирани от идеи
Част от промените се зараждат в резултат на вдъхновение от новости в отрасъла. Други са естествено продължение на обгрижването на клиента и "чуването" на неговите нужди и отзиви. А някои са наложени като изискване от начина на работа с фирми -партньори.
- Оценете цялостната си маркетингова стратегия
Вашият уебсайт е част от вашата марка и маркетингова стратегия. По време на актуализиране на маркетинговия план, не забравяйте да вземете предвид всички промени, през които сте преминали през последната година или планирате да промените в близкото бъдеще. Вашият уебсайт все още ли отразява вашия бизнес и вашите цели? Вашето съдържание съобразено ли е с вашия маркетингов план?
Вместо заключение
Реално погледнато, поддръжката е заложена като рутина в ежедневните дейности , що се касае до ръковдните постове в един екип. И тъй като вашият уебсайт се явява един виртуален служител, то оценката на представяне като такъв не е изключение. Като правите редовни измерими одити на уебсайта, можете да изградите наистина полезен ресурс за вашите клиенти, да автоматизирате процеси, да разгърнете потенциала на екипа и още да имате достатъчно време, за да управлявате бизнеса си и да се съсредоточите над идеи за развитие и нови партньорстава. Още по-внимателни трябва да бъдете, ако отрасълът е силно конкурентен, защото тогава промените могат да бъдат инициирани по необходимост, за да можете да запазите позиция и пазарен дял.
Ако все още не сте го направили, дано сме успели да ви убедим. Превърнете поддържането на уебсайта си в навик и няма по-добър момент да започнете от днес!