10 стъпки към по-добро онлайн присъствие
10 стъпки към по-добро онлайн присъствие
Начало » 10 стъпки към по-добро онлайн присъствие
10 стъпки към по-добро онлайн присъствие
Подбрахме и систематизирахме 10 важни стъпки, които са ключови за изграждане на успешно онлайн присъствие. Въоръжете се с търпение, защото процесът изисква време, вложен труд и усилия от Ваша страна, за да се постигне стабилна основа, която да развивате в бъдеще и да Ви доведе дивиденти. За да инвестирате разумно средства и да разпределите ангажиментите с колегите или обслужваща външна фирма, планирайте добре всеки етап. Следвайте стратегията с постоянство и известна доза креативност според особеностите на Вашата фирма.

Свържете се с нашия екип на тел: 0895 040 353 или 0899 936 282
Заповядайте на среща в нашия офис с адрес: гр.София 1000, ул Гладстон 32, офис 6А

1. Стъпка: Изработка на сайт
Разбира се, когато говирим за онлайн присъствие, започваме от сайт. Ако сте новосъздадена фирма, изберете подходящ домейн, проверете дали е свободен и го закупете.
Вижте още:
Какво е домейн
Избор на домейн
Регистрация на домейн

Паралелно проучете пазара и открийте фирма, която да Ви предложи графичен дизайн и административен панел за усправление на съдържанието.

Заложете на следните характеристики:
а) актуален дизайн според тенденциите в уеб дизайна, атрактивен за крайните потребители и с добра навигация
б) функционалности - не губете клиенти заради малките детайли, като дори да не разполагате с бюджет, заложете като в плана като подобрения в най-близко бъдеще
в) възможност за актуализация - запознайте се от близо с административния панел и насрочете стреща за демонстация на ключови опции

Важно: когато стартирате и изпълявате план за подобряване на онлайн присъствие на Вашата фирма/ бранд, използвайте собствен сайт на Ваш домейн , а не страница в социалните мрежи.

Вижте още: Facebook - земя под наем

2. Стъпка: Поддръжка
Изберете IT екип, който освен сайт Ви предлага и поддръжка, за да сте сигурни, че има към кого да се обърнете при нужда относно ползваемост на функциите на админ панела и визуализацията на уеб съдържанието.

3. Стъпка: Уникално съдържание и фирмен блог
Използвайте услугите на професионален copywriter, за да опишете Вашата дейност и презентирате фирмата. Потребителите днес имат много кратък период на задържане на вниманието, когато разглеждат съдържание в интернет. За това е важно как ще ги впечатлите за малкото време с което разполагате и ще ги приканите да продължат да разлистват виртуалните страници на Вашия сайт.

Вижте още:
Имате ли в екипа copywriter
15 причини защо ви е нужен блог за Вашия бизнес
Идеи за теми за Вашия блог

Интересна и компетентна информация, поднесена в подходящ и достъпен формат се оценява положително от потребителите и вдъхва доверие към Вашата фирма/дейност. Добавете бутони на популярни социални мрежи, за да насърчите читателите да споделят.

4. Стъпка: SEO оптимизация
Имате сайт, погрижили сте се за съдържание, време е да предприемете действия да подобрите неговата "видимост" в търсачките. Препоръчително е, ако решите Вие сами да извършвате оптимизацията, да посетите семинари или да потърсите допълнителна информация в Интернет. Можете да се обърнете към външна фирма, която да се грижи на абонаментен принцип. В основата на SEO оптимизацията стоят: подреденост на информацията, актуализация на съдържанието и правила на Google, които периодично се променят и трябва да се следят.

Вижте още:
SEO оптимизация на сайт 4 в 1
Оптимизация на уеб сайт за търсещи машини
Какво е SEO

5. Стъпка: Интернет реклама в Google Ads
Процесът на оптимизация за подобряване позицията на Вашия сайт при класиране в резултатите на търсачките по органичен резултат отнема време. За да генерирате трафик и да привлечете вниманието на потребителите към Вашите продукти/ услуги, можете да използвате PPC реклама в Google Ads, като част от инициативите свързани със SEM (search engine marketing) . Ефект ще има, докато плащате за визуализация на рекламните карета/ послания.

Вижте още:
Кога да (не) прилагате Google Ads PPC реклама
Предимства на Callout разширения към Ads реклама
Оферта за управление на Google Ads реклама

6. Стъпка: Интернет реклама във Facebook и активност в социалните мрежи
Платформата за управление на реклама във Facebook търпи постоянни промени, както и подхода при поддържане на Facebook фирмена страница. За това Ви препоръчваме да не губите средства на принципа на "проба/грешка", а да се обърнете към фирма, която предлага Social Media Management. Основната комбинация от услуги, които ще са подходящи за Вас, включва:

а) Създаване на профил/facebook фирмена страница
б) Facebook активност - публикуване на постове/ снимки/ видео/ събития по предварително зададен плам
в) Генериране на имиджови банери/ снимки
г) Управление на Facebook реклама
д) Анализ и предложения за подобрения на услугите спрямо индивидуалния фирмен профил или нови тенденции
е) Проследяване на резултатите и периодични промени с оглед оптимизиране на facebook бюджет

Ако изберете поддръжка от външна фирма, не забравяйте, че Вие пак сте ангажирани да подавате актуална информация, да съгласувате и координирате взаимно действия, както и да се намесвате в даването на адекватен коментар при запитване от страна на facebook последовател.

7 Стъпка: Email маркетинг
Отделете време и създайте качествена база данни с актуални email-и на настоящи и потенциални клиенти. Генерирайте по схема разпращане на бюлетини със стойностно съдържание според интересите и желанията на таргет групите.

Вижте още:
10 лесни правила как да пишем е-mail
Елементи на email template
Пропуснати ползи, ако нямате фирмен email темплейт
15 стъпки към успешна email кампания
Push нотификации или email маркетинг кампания

8 Стъпка: PR статии и Guest posting
За да достигните нови потенциални потребители на Вашите продукти/ услуги, използвайте изградената аудитория на онлайн издания. Вариянтите за участие са с платена PR статия или на "приятелски начала" с даден блог да започнете да обменяте стати.

За да проследите ефекта от подобен тип инициативи, можете да използвате Google Analytics и да дефинирате посетители, реферирани от съответния източник или да проследите примерно продажби или интерес към конкретен презентиран продук.

Вижте още:
Предимствата на генерирано от потребителите съдържание
На фокус: Потребителят от ново поколение

9 Стъпка: Мобилна версия на сайт
За да може Вашият сайт да бъде достъпен за клиентите през мобилен телефон, погрижете се за мобилна версия. Обърнете внимание, че форматът трябва да предлага по-различно потребителско преживяване, защото мобилните потребители предпочитат друг тип подредба и навигация в сравнение с разглеждането на настолна версия.

Вижте още:
Необходима ли е мобилна версия за Вашия сайт
Предимствата на мобилен сайт
13 причини да имате мобилен сайт
Responsive дизайн или отделна мобилна версия на сайта

10 Стъпка: Мониторинг и измерване на онлайн присъствие
Изпълнили сте гореизброените стъпки или поне част от тях. Но как можете да разберете, кои дават резултат и кои не? За целта всяка инициатива трябва да бъде придружена паралелно с постоянен процес на мониторинг и по възможност измерване на ефективността и търсените резултати. От една страна ще уловите тенденции, които работят във Ваша полза или промени в условия, според които трябва да се нагодите/ промените/ подобрите. От друга страна ще инвестирате повече средства в доказали се със своята ефективност инициативи за онлайн присъствие.

Начинът, по който общувате с Вашата онлайн аудитория, ще Ви помогне да разширите пазара, да изградите нови партньорски взаимоотношения, да подобрите мащабите на разпознаваемостта на Вашата търговска марка, ще увеличите броя на обслужваните заявки постъпили дори в извън работно време и ако не директни за момента клиенти, ще създадете аудитория от фенове и последователи, които доброволно ще популяризират съдържание от Вашия сайт в социалните мрежи.